تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
توسط شرکت ایتالیایی اِنی؛

بزرگترین میدان گازی مدیترانه کشف شد

شرکت نفت و گاز اِنی ایتالیا اعلام کرد: بزرگترین میدان گاز طبیعی شناخته شده در جهان را در سواحل مصر کشف کرده است، که پیش‌بینی می‌شود تا دهه‌های آتی پاسخگوی نیازهای گازی مصر باشد.
کد خبر: ۹۳۱
اخبار معاصر: شرکت نفت و گاز اِنی ایتالیا اعلام کرد بزرگترین میدان گاز طبیعی شناخته شده در جهان را در سواحل مصر کشف کرده است، که پیش‌بینی می‌شود تا دهه‌های آتی پاسخگوی نیازهای گازی مصر باشد.

انی یکشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «بر اساس اطلاعاتی که از بررسی چاه و مطالعات ژئوفیزیکی به دست آمده است. ظرفیت درجای گاز این میدان  30 تریلیون متر مکعب است.»

بنا بر این اطلاعیه، حفاری این چاه که به کشف این میدان گازی انجامید در امتداد سواحل مدیترانه‌ای مصر در عمق هزار و 450 متری انجام شد.

بر اساس برآوردهای اولیه، این میدان گازی منطقه‌ای به وسعت 100 کیلومتر مربع را در بر‌می‌گیرد.

شرکت انی می‌افزاید میدان گازی مزبور بزرگترین اکتشاف گاز در مصر و دریای مدیترانه به شمار می‌رود و می‌تواند به یکی از بزرگ‌ترین میادین گاز طبیعی جهان مبدل شود.

این اکتشاف در حالی است که در چند سال اخیر اکتشافات گازی عمده‌ای در دریای مدیترانه انجام شده است.

در حال حاضر، شرکت اِنی ایتالیا بزرگ‌ترین شرکت خارجی تولید کننده نفت و گاز در آفریقا است. این شرکت بیش از 60 سال است به واسطۀ شرکت تابعه خود در مصر که یکی از تولیدکنندگان اصلی انرژی در این منطقه محسوب می‌شود، به فعالیت مشغول است و روزانه معادل 200 هزار بشکه نفت تولید می‌کند.

انی در ماه ژوئن با وزارت نفت مصر قرارداد اکتشاف منابع انرژی امضا کرد. این قرارداد به ارزش 2 میلیارد دلار پس از آن منعقد شد که دو طرف در یک همایش سرمایه‌گذاری که در ماه مارس برگزار شد، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

این تفاهمنامه زمینۀ اکتشاف منابع هیدروکربن در شبه‌جزیره سینای مصر، خلیج سوئز، حوزه مدیترانه و برخی از نقاط منطقه دلتای نیل را برای شرکت ایتالیایی فراهم آورد.

کلودیو دسکالزی، مدیر عامل اِنی که سال گذشته تصدی این شرکت را بر عهده گرفت، شنبه در ملاقات با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر، گفت: «این کشف تاریخی می‌تواند سناریوی انرژی مصر را که ما بیش از 60 سال است اقبال حضور در آن را داریم، متحول کند.»

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز