تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۷.۷۹°
۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸

مخالفت رای دهندگان آمریکایی با نامزدی دوباره ترامپ در انتخابات

نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد ۶۰ درصد از رای دهندگان مخالف نامزدی دوباره ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری هستند.
کد خبر: ۱۳۲۴۵
در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا وعده داده در صورت محرز شدن شکستش در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر، مجدداََ‌ چهار سال دیگر برای شرکت در انتخابات باز می‌گردد، اما بیشتر مردم آمریکا نظر دیگری دارند.

نظرسنجی جدیدی که به صورت مشترک توسط شبکه تلویزیونی «پی‌بی‌اِس»، شبکه رادیویی «اِن‌پی‌آر» و مؤسسه تحقیقاتی «ماریست» برگزار شد، نشان داد که ۶۰ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی نمی‌خواهند شاهد بازگشت ترامپ در سال ۲۰۲۴ برای نامزدی ریاست‌جمهوری باشند.

به نوشته وبگاه «هیل»، نتایج این نظرسنجی که روز چهارشنبه منتشر شد، فقط ۳۲ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که ترامپ باید در دوره بعدی نیز در انتخابات شرکت کند.

بر این اساس، ۶۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی همچنین می‌گویند که ترامپ باید شکست در انتخابات کنونی و پیروزی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات را بپذیرد. ۶۱ درصد نیز باور دارند که نتیجه رسمی انتخابات صحیح بوده و ادعای تقلب درست نیست.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآوردهای رسانه‌های آمریکا حاکی است جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در این انتخابات پیروز شده است. ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورد.

تیم دونالد ترامپ به رهبری «رودی جولیانی»، وکیل او ادعاهایی را درباره وقوع تخلفات گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح کرده و شکایت‌هایی را در ایالت‌های مختلف تنظیم کرده است. این شکایت‌ها در ایالت‌های مختلف رد شده‌اند.

ترامپ همچنین از دیوان عالی آمریکا خواست که به او اجازه دهند شخصاََ به عنوان شاکی در دادخواست تگزاس علیه چهار ایالت جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین اقامه دعوی کند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز