تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۹

عامل تازه انتقال سياه سرفه به نوزادان

تحقيقات جديد نشان مي‌دهد كه بيماري سياه سرفه از طريق خواهر و يا برادر بزرگ‌تر به نوزاد انتقال مي‌يابد.
کد خبر: ۱۴۶۱
اخبار معاصر: پژوهشگران عامل اصلي انتقال سياه سرفه را در ميان ۵۶۹ نوزاد بين سال‌هاي ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ مورد بررسي قرار دادند و به اين نتيجه رسيدند كه سهم پدران در انتقال اين بيماري ۱۰ درصد، مادران ۲۰.۶ درصد و خواهر و برادر بزرگ‌تر ۳۵.۵ درصد بوده است.

تا سال ۲۰۰۸ مادران را دليل اصلي انتقال اين بيماري به نوزادان مي‌دانستند. اين پژوهش در نشريه پدياتريكس منتشر شد. نتيجه اين يافته حاكي از آن است كه مصونيت در كودكان و نوجواناني كه قبلا واكسن سه‌گانه را زده‌اند از بين مي‌رود و در نتيجه بعيد نيست كه اين بيماري از خواهر و يا برادر بزرگتر به نوزاد انتقال يابد. پس اطمينان حاصل كنيد هر كسي كه با كودك شما در تماس است از اين بيماري مصون باشد.

تابي اچ اسكف، نويسنده اصلي اين پژوهش و متخصص بيماري‌هاي واگير از مركز كنترل و پيشگيري بيماري‌ها در اين باره مي‌گويد كه بهترين راه‌حل براي جلوگيري از انتقال سياه سرفه به نوزادان واكسينه كردن مادران باردار است.

وي در ادامه مي‌گويد كه خانم‌هاي باردار بايد در هر بارداري يك دوز از اين واكسن را دريافت كنند تا نوزاد آنها از ابتلا به اين بيماري مصون بماند و مطمئن شوند كه كساني كه با نوزاد آنها در تماس هستند به تازگي واكسن سه‌گانه و يا دوز يادآوري آن را دريافت كرده‌اند.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: ساعت 24
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز