تهران ۲۱.۵۱° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:

گزارشی از تهدیدات موجود در فضای مجازی ارائه شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت در جلسه اخیر گزارشی از تهدیدات موجود در فضای مجازی ارائه شد.
کد خبر: ۱۴۶۲۴
ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست اخیر کمیسیون خود اظهار داشت: جلسه امروز مهمان ما سردار وحید مجید بود که گزارشی از فعالیت های پلیس فتا ارایه کرد.

وی افزود: سردار مجید، رئیس پلیس فتا، در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی از تهدیدات موجود در فضای مجازی در دو بعد محتوایی و فنی تاکید کرد شبکه های اجتماعی ای که سرورهای آن در خارج از کشور است این ظرفیت را دراند که به بستری برای جرائم سایبری تبدیل شوند. 

عمویی ادامه داد: سردار وحید با تاکید بر تقویت از شبکه ملی اطلاعات، خاطرنشان کرد که در شبکه ملی اطلاعات دو هدف حفاظت از داده های ایرانیان و همین طور حاکمیت ملی بر فضای مجازی داخلی با هدف مقابله با جرائم در محیط سایبری دنبال می شود. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: رئیس پلیس فتا همچنین به گزارشی از تنوع جرائم سایبری و روند مقابله با این جرائم در پلیس فتا ارائه کرد که حاکی از موفقیت در موارد مختلفی از کشف جرم و مقابله با مجرمین بود. بر اساس این گزارش با بهره گیری از رمز پویا در تراکنش های مالی، شاهد چشمگیر فیشینگ و تخلیه حسابهای بانکی در فضای مجازی بوده ایم. 

وی در خاتمه بیان کرد: در این جلسه نمایندگان حاضر هم بر ضرورت تقویت حکمرانی ملی در فضای مجازی و ارتقای سواد رسانه ای در جامعه تاکید کردند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز