تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
فرمانده انتظامی تهران گفت:

۲۰هزار معتاد در تهران سرپناه ندارند/ طرد شده از خانواده

فرمانده انتظامی تهران گفت: در حال حاضر ۴۰۰ هزار معتاد فقط در شهر تهران وجود دارد که از این تعداد ۲۰ هزار فاقد هرگونه سرپناه هستند و نیروی انتظامی مأموریتی به عنوان جمع‌آوری معتادان ندارد و این وظیفه در حیطه مسؤولیت شهرداری و بهزیستی است اما بنا به احساسات و وظیفه انسانی خود به این حوزه ورود پیدا کردیم.
کد خبر: ۱۵۵۳۲
 به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از خبرگزاری فارس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در بازدید از مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی سروش در شهرستان ری با بیان اینکه گره‌گشایی از مشکلات مردم و شهروندان عبادت است، اظهار کرد: پلیس، مسؤول ارتقاء و گسترش امنیت در جامعه است، اما برای ایجاد این امنیت، همه ارگان‌ها و نهادهای جامعه مسؤولیت دارند.

وی با اشاره به فعالیت مرکز بازپروری سروش گفت: مرکز نگهداری معتادان متجاهر ماده ۱۶ سروش با تلاش‌های انجام گرفته و تغییر کاربری طی یک دهه گدشته به کمپ ترک اعتیاد و بازپروری معتادان متجاهر تبدیل شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: با توجه به اینکه مهم‌ترین معضل در بین معتادان بازگشت آن‌ها پس از سم‌زدایی به سمت اعتباد دوباره است تلاش شد با تغییر در رویکردها و شیوه بازپروری علاوه بر سم‌زدایی، شرایط برای بازگشت آن‌ها به کانون گرم خانواده و بازار کار نیز فراهم شود.

سردار رحیمی ادامه داد:  در حال حاضر ۴۰۰ هزار معتاد فقط در شهر تهران وجود دارد که از این تعداد ۲۰ هزار معتاد متجاهر هستند که فاقد هرگونه سرپناه و تقریباً همه آن‌ها طرد شده از خانواده هستند.

وی ابراز کرد: نیروی انتظامی مأموریتی به عنوان بازپروری و جمع‌آوری معتادان ندارد و این وظیفه در حیطه مسؤولیت شهرداری و بهزیستی است اما بنا به احساسات و وظیفه انسانی خود به این حوزه ورود پیدا کردیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تأکید بر اهمیت برقراری امنیت به ویژه در کلانشهر تهران و مشقت‌های آن بیان کرد: پلیس هرجا که موضوعی تحت عنوان آسیب اجتماعی وجود داشته باشد با رویکرد اجتماعی و ایجابی پلیس که دارای سبقه است ورود پیدا می‌کند.

رحیمی همچنین با اشاره به رشادت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: سردار سلیمانی بزرگ‌مردی است که نام بلند ایشان رعشه بر اندام استکبار جهانی انداخته و امروز راه و هدف بلند ایشان با قدرت و قوت مضاعف ادامه دارد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز