تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
کامیابی‌نیا:

تمرین پرسپولیس بُکُش بُکُش است

هافبک دفاعی پرسپولیس ، از شرایط این روزهایش با پیراهن قرمزها حرف زد.
کد خبر: ۱۵۸۴
اخبار معاصر:کمال کامیابی نیا که به تازگی در لیست کارلوس کی روش نیز قرار گرفته امیدوار است در تیم ملی هم به ثبات برسد. هافبک دفاعی پرسپولیسی ها که در سیستم 2-4-4 برانکو ایوانکوویچ کم کم شرایط خوبی برای خودش دست و پا کرده در فصل پیش رو می تواند یکی از ارکان تاثیرگذار این تیم برای رسیدن به قهرمانی باشد.

تاکتیک جدید برانکو نیاز به هماهنگی دارد

هیچ وقت فکر نمی کردم سه هفته پشت سر هم ببازیم. از نظر نتیجه خوب عمل نکردیم و نتوانستیم هواداران را راضی کنیم از بعد نتیجه. اما از شیوه بازی توانستیم هواداران را راضی نگه داریم. هفته های اول بود و تیم شکل نگرفته بود. برانکو هم شیوه جدید 2-4-4 را به کار گرفته بود و زمان می خواستیم تا شرایط را به نفع خودمان کنیم. امیدوارم این روند را ادامه دهیم و هفته به هفته بهتر شویم.

تمام بازیکنان باید بازیسازی را بلد باشند

فوتبال مدرن دنیا از دفاع آخر هم انتظار دارند پاس آخر را خوب بدهد و بازیسازی کند و این مولفه فوتبال روز دنیاست. راموس و پیکه هم اینچنین هستند. من از تیم ملی جوانان با محسن بودم و به نظرم فوتبالیست کاملی است که اگر روند جدید خود را به خوبی دنبال کند می تواند فوتبالیست کاملتری شود. دیر اضافه شدن محسن مسلمان هم در بازی نکردنش تاثیرگذار بود. فکر می کنم او امسال با حضور در ترکیب می تواند بیشتر به تیم کمک کند و خدا را شکر در این چند هفته به خوبی صبوری کرد و همین مساله برای بازگشت به او بیشتر کمک خواهد کرد.

از فصل گذشته در لیست برانکو حضور داشتم

بازی های لیگ قهرمانان ما را دیده بود و شناخت خوبی از من داشت و فصل تمام نشده بود که به من پیشنهاد داده بودند که برای فصل بعد در لیست برانکو قرار داری. خیلی خوشحال بودم که یک مربی خارجی فوتبال من را پسند کرده. امیدوارم به آرزوهایم در پرسپولیس برسم.

کاش کی روش بازی های لیگ را ببیند

من در نفت و فصل گذشته در تمام بازی ها بازی کرده بودم و فقط در دو بازی لیگ قهرمانان به دلیل مشکلاتی بازی نکردم. در لیست تیم ملی حضور دارم. فکر می کنم خود آقای کی روش بازی را نمی بیند و کمک هایش بازی ها را زیر نظر دارند. فصل گذشته چند بار از من پاسپورت خواسته بودند اما در لیست نهایی نبودم و امیدوارم این فصل برایم متفاوت باشد.

سال گذشته باید به تیم ملی دعوت می شدم

پارسال بازی های خوبی در نفت انجام دادم و در لیگ و جام حذفی مدعی بودیم. اما شرایط به گونه ای بود که فقط دو نفر دعوت می شدند. فصل گذشته شرایط تیم ما به گونه ای بود که می شد بازیکنان بیشتری دعوت شوند. پرسپولیس تیم پرطرفداری است و حتی یک پاس اشتباه هم زیر نظر هواداران قرار دارد. خودم تمرکز کرده ام تا نکاتی که ضعف دارم را تقویت کنم و امیدوارم و لحظه شماری می کنم به اردوی تیم ملی دعوت شوم و خودم را اثبات کنم.

شبیه نکونام نیستم، بازی ام شبیه تیموریان است

شرایط من با نکونام فرق می کند و خیلی کم پیدا می شود بازیکنی مثل نکونام به فوتبال ما وارد شود. ایشان چند سال در اروپا هم بازی کرده و من در قیاس با او بازیکنی هستم که کمتر درگیر می شوم و سبک بازی ام به تیموریان نزدیک تر شود.

در نفت فضا برای پیشرفت وجود دارد

فصل گذشته شرایط سختی از نظر مالی داشتیم اما در فصل قبل تر از آن خیلی خوب بود و همان ابتدا 50 درصد پولم را گرفتم. تیم نفت امکانات خوبی داشت و بی حاشیه بود. بازیکنان جوان خیلی خوب می توانستند پیشرفت کنند. بازیکنانی مثل وحید امیری با استفاده از این بی حاشیه بودن توانستند از لیگ یک در آن حضور یابند و خیلی خوب پیشرفت کنند. وقتی در پرسپولیس می بازی همه چیز به چشم می آید و ضعف ها مشخص می شود اما در تیمی مثل نفت اینطور نیست و خیلی راحت می توانی برای هفته آینده ریکاوری کنی و آماده شوی.

با یک اشتباه در پرسپولیس تحت فشار قرار گرفتم

در این چند ساله نه پنالتی داده بودم و نه پاس اشتباهی. در بازی با سپاهان اینقدر به خودم مطمئن بودم که نمی دانم چرا آن پاس اشتباه را دادم. در آن بازی جزو خوب های تیم بودم اما با همان اشتباه تمام فشارها به سمت من آمد. در هفته های بعد با تمرکزی که به دست آوردم توانستم خودم را جمع و جور کنم و اعتماد لازم را به دست آورم.

تمرین پرسپولیس بکُش بکُش است

من در این چند ساله با مربیان زیادی تمرین کردم و هیچ وقت اینطور تمرین نکرده بودم. مربی بدنسازمان فوق العاده با ما کار می کند. شرایط تمرین اینقدر سخت است که نمی توانیم بعد از آن از خانه بیرون بیاییم. نحوه گرم کردن ما هم با تیم های دیگر متفاوت است. تمرینات خوبی را با برانکو پشت سر می گذاریم. من اتفاقا از مربی بدنسازمان پرسیدم که چرا اینقدر فشار تمرینات است. مربی بدنساز ما مربی ای است که مربیان بدنسازی تیم رئال مادرید هم زیر نظر کلاس او کار می کند. برانکو مربی حرفه ای است و کارنامه اش کاملا مشخص است. هر کس بهتر باشد در زمین حاضر خواهد شد. تمرین ما بکش بکش است و همه با قدرت تمرین می کنند. من از محسن بنگر و تمرین کردنش لذت می برم. همه انگیزه داریم و معلوم است تیم ما شکل خوبی گرفته و هفته به هفته بهتر هستیم و در ارنج هم کار مربی را سخت کرده ایم.

عدم ثبات مدیریت آفتی برای بازیکن است

در تیم ملی امید که رفتیم بازی های گوانگجو همه بازیکنان خوبی بودند و همه در تیم های خود ستاره بودند. این عدم ثبات مدیریتی باعث شد این بازیکنان درجا بزنند و همه به چیزی که مسیرشان بود نرسند. از عدم ثبات مدیریت مطمئنا بازیکن اولین ضربه را خواهد خورد. بازیکنان در صورتی که قرارداد خوبی داشته باشد می تواند روند صعودی داشته باشد. اینکه هر سال بازیکن یک تیم تغییر یابد شرایط خوبی ایجاد نمی کند و در نهایت باعث می شود بازیکن به این فکر کند که حتی اگر خوب هم کار نکند فصل بعد تیم دیگری بازی خواهد کرد. اینها همه اش ضرر فوتبال است و باعث می شود درجا بزنیم. اگر مدیرعاملی در مجموعه چند سال بماند بازیکنان هم می توانند با فراغ بال پیشرفت کند.

حاشیه سازی نکنند

یک روز بعد از بازی به تمرین رفتم و تماشاگری به من اعتراض کرد که چرا آقای کامیابی نیا اینطور نتیجه می گیرید و من گفتم نگران نباشید و تلاش می کنیم همه چیز را درست کنیم اما فردای همان روز یک روزنامه پرتیراژ از قول من تیتر زد در پاسخ به هواداران گفته ام همینه که هست! این کار درست نیست که اینچنین حاشیه سازی کنند و من هم برای دوری از حاشیه ها تلاش می کنم کمتر مصاحبه کنم و برای موفقیت تیم تلاش و تمرکز کنم.

جام حذفی را با قدرت شروع می کنیم

جام حذفی بهترین فرصت برای قهرمانی است و ما در فصل گذشته به همراه نفت در آخرین گام از رسیدن به قهرمانی جا ماندیم. بازی سختی برابر پیکان داریم و امیدواریم استارت مقتدرانه ای در جام حذفی داشته باشیم.
و...
برای دربی لحظه شماری می کنم و امیدوارم اولین دربی خوب بازی کنم و تیم هم برنده شود و خاطره خوبی برایم ساخته شود.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: ورزش 3
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز