تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
برای اولین بار در کشور؛

واحد تولید جنین منجمد گاو در کرج به بهره برداری می‌رسد

مدیر جهاد کشاورزی کرج گفت: واحد تولید جنین منجمد گاو روز شنبه ۱۸ بهمن ماه در کرج به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۶۸۸۷
به گزارش پایگاه خبری معاصر، اسماعیل صارمی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت سومین روز از ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی که در جهاد کشاورزی کرج صورت گرفت، اظهار کرد: کرج به عنوان یکی از کلان‌شهرهای کشور محسوب می‌شود و در بخش کشاورزی صاحب سبک جدیدی از تولید به دلیل وجود مراکز تحقیقاتی در این شهرستان است.

وی بیان کرد: این امر کمک می‌کند تا در بخش تولید، عملکرد را در واحد سطح و بحث کیفیت محصولات را از محل این مراکز تحقیقاتی دنبال کنیم و کارنامه خوبی در این باره به شهروندان ارائه دهیم.

مدیر جهاد کشاورزی کرج با بیان اینکه افتتاح پروژه‌های جهاد کشاورزی کرج به مناسبت دهه فجر از روز شنبه ۱۸ بهمن ماه آغاز می‌شود، تصریح کرد: هشت پروژه از سوی این نهاد با حضور استاندار البرز و مسئولان استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: پروژه جنین منجمد در یکی از مراکز تحقیقاتی و دانش‌بنیان استان البرز در روز شنبه افتتاح می‌شود.

صارمی خاطرنشان کرد: پروژه تولید آزمایشگاهی جنین منجمد و زنده توسط یک شرکت دیگر که مربوط به حوزه جهاد دانشگاهی است با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان بدون اخذ تسهیلات دولتی از محل اعتبارات بخش خصوصی راه‌اندازی و ۱۱۳ نفر مشغول به کار شدند.

جلوگیری از ورود نژادهای برتر گوشتی و شیری

وی با بیان اینکه نژادهای گاوی مورد مطالعه آنها به نام‌های جرزی و سیمین تال هستند، گفت: از جمله مزیت‌های آن خودکفایی، جلوگیری از ورود نژادهای برتر گوشتی و شیری از خارج کشور، کاهش خروج ارز، بهره‌گیری از صفات برتر ژنتیکی مادری و پدری و احتمال موفقیت در هر لقاح ۴۰ تا ۵۰ درصد است.

مدیر جهاد کشاورزی کرج ادامه داد: این شرکت از جمله پیشگامان علم جنین منجمد در کشور به شمار می‌روند و در مجموعه جهاد دانشگاهی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه نمونه‌های ملی، استانی و شهرستانی به صورت ویدئو کنفرانس هم‌زمان با سایر استان‌ها با حضور رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی معرفی می‌شوند، بیان کرد: هشت نمونه ملی در سطح استان داریم که دو نمونه ملی مربوط به شهرستان کرج به بهره‌برداری می‌رسند.

کشت بافت میوه بریا در کرج

صارمی تصریح کرد: یکی از این دو پروژه ملی جهاد کشاورزی کرج، مربوط به کشت بافت میوه بریاست این میوه شبیه خرمالو است.

وی ادامه داد: کشت بافت یک مزیتی نسبت به نهال‌های بذری و رویشی دارد که مقاوم به انواع بیماری‌ها و آفات بوده و عملکرد آن نسبت به بقیه درخت‌ها بیش‌تر است.

مدیر جهاد کشاورزی کرج با اشاره به افتتاح پروژه ملی دوم بیان کرد: یک شرکت تعاونی نیز به عنوان نمونه ملی معرفی شده که در حوزه فعالیت‌های آبخیزداری عمل می‌کند.

وی تصریح کرد: معمولاً فعالیت‌های آبخیزداری خارج از دید مردم برای جلوگیری از فرسایش و پایداری زمین اتفاق می‌افتد و می‌تواند کمک به مشکلاتی که در بحث ریزگردها در کشور ایجاد می‌شود کمک کند و در این عرصه کمک‌رسان است.

صارمی با اشاره به افتتاح ۸ پروژه جهاد کشاورزی کرج در دهه مبارک فجر، متذکر شد: انتقال آب کشاورزی فاز دوم محمد شهر به طول ۲ هزار و ۲۲۵ متر، بهسازی نهر عمومی و کانال روستاهای ارنگه، جوراب و ابهرک به طول ۶۲۰ متر، انتقال آب کشاورزی فاز اول محمد شهر به طول ۹۲۵ متر، گاوداری ابن‌سینا (بایوفارم) (تولید جنین منجمد) ۱۵۰ رأس و … با اعتباری بالغ بر ۲۶۱ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز