تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴

«هفت»؛ عامل اصلی درخواست کناره گیری مدیر شبکه4 / پاسخ صریح غلامی به معاون سیما

خبر استعفای مدیر شبکه چهار سیما در حالی توسط یکی از خبرگزاریها اعلام شد که پشت پرده این کناره گیری حاکی از اختلاف نظر شدید میان این مدیر با معاون سیما بر سر برنامه سینمایی «هفت» بوده است هر چند که این استعفا پذیرفته نشد.
کد خبر: ۱۷۹۴

اخبار معاصر: غلامرضا غلامی روز ۲۲ شهریور با نگارش نامه ای خطاب به اصغر پور محمدی معاون سیما نکات صریحی را متذکر شد و از پست خود کناره گیری کرد.

در عین حال مدیر کل روابط عمومی صداوسیما بیان کرد که استعفای مدیر شبکه چهار پذیرفته نشده است و ایشان کما فی السابق مدیر این شبکه است و به کار خود ادامه می‌دهد.

ولی با این شرایط غلامی در متن استعفای خود نوشت: «احتراما نظر به اینکه جنابعالی در برنامه‌ریزی اینجانب برای اداره مطلوب شبکه متناسب با قواعد و ضوابط سازمانی و اصول حرفه‌ای اختلال ایجاد می‌کنید (پیوست) و این رویه خلاف قراری است که روز اول در محضر ریاست محترم سازمان با همدیگر گذاشتیم و به منظور جلوگیری از بروز اختلافات بچه‌گانه در سطح سازمان، بدین وسیله بنده از مدیریت شبکه ۴ سیما استعفا می‌دهم و برای جنابعالی آرزوی توفیق می‌کنم بدیهی است تا تعیین مدیر جدید با صلابت و در چارچوب ضوابط به اداره شبکه ادامه خواهم داد

بر اساس این گزارش حال انتشار نامه ای دیگر منتسب به پورمحمدی و غلامی در تاریخ ۲۱ شهریور( روز سینما)، از اختلاف نظر شدید این دو بر سر تولید و پخش یک برنامه جدید سینمایی در شبکه ۴ سیما خبر می دهد.

در نامه ای که در اختیار سینماپرس قرار گرفت معاون سینما از مدیر شبکه ۴ سیما خواسته است که با توجه به پخش مجدد برنامه «هفت» از مهرماه از شبکه سه (که تا چندی پیش با تهیه کنندگی و سردبیری محمود گبرلو اجرا می شد) تولید و پخش برنامه ای جدید با موضوع سینما در شبکه ۴ لغو شود.

اما غلامرضا غلامی در پاسخ به دستور پور محمدی، در نامه ای که دستخط هامش آن به وی منتسب است نوشت:

«نظر به اینکه برنامه نقد سینما قبل از این با هماهنگی با حضرتعالی در شبکه ۴ طراحی شده و حتی دکور آن نیز تهیه شده است و با توجه به اینکه شبکه ۴ شبکه فرهنگ و هنر است و جزو وظایف ذاتی شبکه، تولید برنامه در حوزه سینما می باشد دستور جنابعالی وجاهت قانونی ندارد.

رونوشت: ریاست محترم سازمان جهت استحضار«

حال با توجه به این نوع ادبیات بین دو مدیر رسانه ملی و همچنین برخی تضادهای موجود در مکاتبات از جمله هماهنگی قبلی با پورمحمدی، سوال مهمی در ذهن پیش می آید که پاسخ به آنها برای روشن شدن افکار عمومی ضروریست. براستی اگر برنامه «هفت» در شبکه سه سیما به سبک سالهای گذشته در حال اجرا بوده است، پور محمدی چرا به جای آسیب شناسی شفاف و اصلاح این برنامه، طبق نوشته منتسب به غلامی در رفتاری دوگانه و البته نه چندان علنی،با تولید برنامه ای موازی با عنوان نقد سینما در شبکه ۴ موافقت کرده است؟ آیا این نشان از بلاتکلیفی معاون سیما در خصوص اجرا یا عدم اجرای یک برنامه سینمایی در شبکه سه سیما نیست؛ بگونه ای که گفته می شود وی روزی در پی بازگشت جیرانی به هفت است و روزی دیگر گبرلو را تأیید می کند، یا روزی نگاهش به هفت همان سبک و سیاق دوران جیرانی و تسلط جریان شبه روشنفکری بر این برنامه است و روزی دیگر میرحسینی مدیر شبکه سه بر خلاف این دیدگاه، با وجود گبرلو از هفت ارزشی و اصولگرا سخن میگوید!؟ جالب اینجاست که با گذشت چند ماه هیچ مسئولی در خصوص ادامه پخش «هفت» هنوز اطلاعات کامل و دقیقی ارائه نداده است.

شایان ذکر است غلامرضا غلامی دارای دکترای علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق(ع) و عضو هیأت علمی دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیما بوده و پیش از این سمت هایی همچون مدیرکلی برنامه‌های سیاسی سازمان، مدیرکلی اداره کل اخبار صدا، مدیر گروهی سیاسی شبکه یک، مدیر گروهی سیاسی شبکه دو و مدیریت گروه اجتماعی شبکه سه را برعهده داشته است.

انتهای پیام/

منبع: سینما پرس

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز