تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷

ژاپن برای تقویت انرژی‌های تجدیدپذیر مقررات بوروکراتیک خود را کاهش می‌دهد

پس از آنکه ژاپن اهداف خود را برای کاهش گازهای گل‌خانه‌ای در سال 2030 دوبرابر کرد، این کشور اقدامات برای کاهش مقررات بوروکراتیک خود را تسریع می‌کند.
کد خبر: ۲۱۳۱۳
به گزارش معاصر به نقل از رویترز، ژاپن قصد دارد زمان فرایند اعطای مجوز به انرژی بادی را کاهش دهد، عرصه فعالیت انرژی را به زمین‌های کشاورزی بگشاید و با مقررات بوروکراتیکی که دهه‌ها مانع از ورود جدی انرژی‌های تجدیدپذیر به شبکه تولید برق این کشور شدند، مقابله کند.

پس از آنکه در طی دیدارهای رهبران جهان در اجلاس تغییرات اقلیمی به میزبانی جو بایدن، ژاپن اهداف خود را برای کاهش گازهای گل‌خانه‌ای در سال 2030 دوبرابر کرد، این کشور اقدامات برای کاهش مقررات بوروکراتیک خود را تسریع می‌کند.

وزیر محیط زیست ژاپن، شینجیرو کویزومی روز جمعه بیان کرد: «قرار است تمامی نهادهای دولتی با یکدیگر همکاری کنند تا انرژی‌های تجدیدپذیر به منبع اصلی انرژی ژاپن بدل شود».

ژاپن پنجمین عامل انتشار گازهای گلخانه‌ای در سراسر جهان است. وزیر محیط زیست این کشور گفت که پس از افزایش هدف ژاپن برای کاهش گازهای گلخانه‌ای در سال 2030 از مقدار 26 درصد در سال 2013 به 46 درصد، این کشور تحقیقات خود را بر روی توسعه انرژی‌های خورشیدی پشت بام، انرژی زمین‌گرمایی در پارک‌های ملی و انرژی بادی را تسریع خواهد کرد.

او گفت: «هنوز مکان‌های بسیاری برای نصب پنل‌های انرژی خورشیدی وجود دارد مانند پشت بام خانه‌ها، زمین‌های کشاورزی، شرکت‌ها و کارخانه‌ها، مخازن و سدها».
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز