تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
جنتی:

عوامل "رستاخیز" تا اصلاحیه‌ها را اعمال نکنند فیلم اکران نمی‌شود

وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران گفت: ما به کارگردان فیلم رسما اعلام کرده‌ایم هاله نوری را بر روی چهره ائمه و منتسبین به آنها در این فیلم قرار دهید، این مسئله را باید قبول کنند و تا قبول نکنند، فیلم اکران نمی‌شود
کد خبر: ۲۱۶
علی جنتی وزیر ارشاد در حاشیه حضور در اتاق اصناف ایران در جمع خبرنگاران در خصوص تاکید ارشاد بر روی استفاده از لوازم التحریر داخلی گفت: ما در این زمینه خیلی کار کردیم و در شورای فرهنگ عمومی یکی از مباحث اصلی اولین درباره اسباب بازی ها است که این اسباب بازی ها چگونه باشد که برای بچه ها مثبت باشد. مسئله دیگر در مورد لوازم التحریر است، این لوازم التحریر سابقا بخشی اش از چین می آمد و بر اساس فرهنگ خودشان این کار را می کردند و نقش هایی را پشت دفاتر می زدند ولی الان چه لوازم التحریری که در داخل تولید می شود و چه لوازم التحریر خارجی عموما با ارزش های ما همخوانی دارد و حتی آنهایی هم که به خارج سفارش داده می شود و در چین تولید می شود و به ایران می آید، بر اساس سفارش ما صورت می گیرد و خیلی وضعیت نسبت به گذشته اصلاح شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص سهم ایران در مبادلات فرهنگی و هنری گفت: سهم ایران نزدیک به صفر است، ما صنایع دستی مان که به خارج می فرستیم اندک است، ما اگر فرش را جزو صنایع فرهنگی خودمان فرض کنیم، فقط این صنعت است که در خارج از کشور داریم بقیه صنایع دستی ما بازاری ندارد. ما حتی به وزرا و اعضای کابینه سفارش کرده ایم که اگر به خارج از کشور می روند و می خواهند هدیه ای بدهند از صنایع دستی و فرهنگی استفاده کنند.  

فیلم های سینمایی ما بسیار اندک در دنیا اکران می شود، گروه های موسیقی سنتی بسیار خوبی داریم اما اجراهای خاصی در دنیا ندارند. تمام تلاش ما این است که از همه ابزارهایی که داریم تقویت کنیم تا ارزش مادی خودشان را در دنیا به دست بیاورند و فرهنگ مان را به دنیا منتقل کنیم.

وی در خصوص فیلم رستاخیز و اکران آن نیز گفت: ما از کارگردان فیلم خواسته ایم رسما اعلام کرده ایم هاله نوری را بر روی چهره ائمه و منتسبین به آنها در این فیلم قرار دهید تا چهره پیدا نباشد. این مسئله را باید قبول کنند و تا قبول نکنند، فیلم اکران نمی شود.


انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز