تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°

۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷

۷۲ شهید در حمله جنگنده‎های سعودی به یمن

شمار تلفات جدیدترین و وحشیانه ترین جنایت عربستان سعودی در استان صعده در شمال یمن به هفتاد و دو شهید افزایش یافت.
کد خبر: ۲۱۷۳
اخبار معاصر: جنگنده های عربستان سعودی بازاری را در منطقه «منبه» استان صعده یمن بمباران کردند که در این حمله دهها غیرنظامی یمنی به خاک و خون کشیده شدند.

وحشیانه ترین جنایت سعودیها در یمن هفتاد و دو شهید و شانزده زخمی از خاندان آل مقنع بر جای گذاشت.

این جنایت جدید سعودی در یمن در شرایطی رخ داد که مدعیان حمایت از حقوق بشر در منطقه و جهان در برابر جنایت های عربستان در یمن سکوت کرده اند.

بمباران ساختمانی در استان اب باعث شهادت ده شهروند یمنی و زخمی شدن پنجاه نفر دیگر شد.
 
هفت نفر از جمله شش کودک و یک زن در حمله هوایی جنگنده های متجاوز عربستان سعودی به منطقه غافره در شهرستان الظاهر در غرب استان صعده یمن شهید شدند.

استانهای الحدیده، حجه و صنعا نیز در ساعت های گذشته بارها بمباران شدند.

نیروهای یمنی هم در پاسخ مواضع نظامی دشمن را در جیزان، نجران و ظهران عسیر هدف قرار دادند و سه نظامی سعودی را به هلاکت رساندند و یک بالگرد آپاچی دشمن را هم در مأرب سرنگون کردند.
 
منابع نظامی یمن از انهدام یک دستگاه تانک آبرامز ارتش عربستان سعودی و یک دستگاه مین روب و 8 دستگاه خودروی نظامی در دو پاسگاه قمر و دارالنصر در استان جیزان خبر دادند.

در پی اقدام نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در گلوله باران پاسگاه القمبول عربستان سعودی در استان جیزان این کشور، نظامیان سعودی از این منطقه پا به فرار گذاشتند.

عربستان سعودی به کشته شدن نظامیان خود در استان نجران در مرزهای این کشور با یمن اذعان کرد.

وزارت دفاع عربستان از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ده تن دیگر در گلوله باران منطقه ای در جنوب غربی این کشور از خاک یمن در روز یکشنبه خبر داد.

هیئتی به نمایندگانی از گروه انصار الله وعلی عبد الله رئیس جمهور اسبق و مخلوع یمن برای از سرگیری گفتگوهای صلح و دیدار با نماینده سازمان ملل متحد یکشنبه شب راهی مسقط عمان شد.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز