تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴

شوک مالیاتی دولت بایدن به رمزارزها

بعد از خبر منع پرداخت توسط رمزارزها در چین بیتکوین سقوط قیمتی 31 درصدی را تا سطح 30 هزار دلار تجربه کرد و کل بازار کریپتو کارنسی به آشوب کشیده شد.
کد خبر: ۲۳۰۳۲
به گزارش معاصر به نقل از بورسان، بعد از حمایت نهنگ‌ها در صرافی کوین بیس، خبرهای حمایتی مبنی بر خرید و نگهداری حجم سنگین بیتکوین توسط سرمایه‌گذاران بزرگ و مجددا توییت‌های ایلان ماسک، این بازار اندکی آرام گرفت و امروز شاهد بهبود و برگشت این بازار بودیم.

اما با انتشار خبر مالیات بر رمزارزها در دولت بایدن، بیت کوین که توانسته بود از 42 هزار واحد عبور کند بار دیگر به زیر 40 هزار دلار رسید.

شوک مالیاتی بر رمزارزها
در حدود یک ماه پیش، زمانی که بیتکوین در محدوده بالاترین قیمت تاریخی خود بود خبر مالیات بر عایدی سرمایه در آمریکا باعث کاهش قیمت این رمز ارز شده و این بار دومی است که خبر مالیاتی دولت فوق، تلنگر و شوک جدیدی بر بیتکوین وارد می‌کند.

بر اساس این خبر در برنامه‌ی مالیاتی جو بایدن که به تازگی منتشر شده آمده است، کسب و کارها باید تراکنش های ارزهای دیجیتال بالای 10هزار دلار را به اداره‌ی مالیات گزارش دهند.

دولت بایدن تصمیم به افزایش پرسنل سرویس درآمد داخلی یا IRS (Internal Revenue Service) گرفته است و اعلام کرده است که تمام معاملات بالای 10 هزار دلار باید به این سرویس اطلاع داده شود. این طرح پیشنهادی، ابتکار جدید بخشی از برنامه اعمال مالیات اصلاح شده توسط دولت بایدن است.

تحلیل تکنیکال چه می‌گوید
همانطور که در گزارش قبلی نیز اشاره کردیم بیتکوین در یک کانال نزولی در حال نوسان است و در روز گذشته نسبت به کف این کانال واکنش داشته و شاهد بازگشت از این سطح بودیم. این درحالی است که بیتکوین تا قیمت 30 هزار دلار کاهش داشت اما موفق به بستن کندل روزانه در بالای خط حمایتی خود شد. هم اکنون بیتکوین حمایت میانگین متحرک 200 روزه خود در سطح حدود 39 تا 40 هزار دلار را از دست داده است. در بازگشت خوب امروز احتمال پس گرفتن این حمایت بسیار بالا بود ولی بعد از انتشار این خبر قیمت بیتکوین مجددا در پایین میانگین متحرک ذکر شده قرار گرفت. باید دید که که کندل روزانه در چه قیمتی بسته می‌شود. اگر بیتکوین موفق به حفظ سطح حدودا 40 هزار دلار شود احتمال ریزش در این بازار کمتر می‌شود. در صورت افزایش قیمت بعد از 40 هزار دلار، سطح حدود 45 هزار دلاری، مقاومت پیشروی این رمز است.

هم اکنون شاخص RSI در پایین‌ترین سطح خود در یکسال گذشته قرار دارد. این نشانه خوبی برای آمادگی این رمز ارز برای بازگشت به روند صعودی است.

شاخص ترس و طمع که روزگذشته در محدوده 23 قرار داشت، با کاهش حدودا 53 درصدی به عدد 11 رسیده است که حاکی از افزایش دوچندان ترس در این بازار و اجتناب از خرید در این برهه از زمان توسط افراد است.

چندی پیش یک فرد ناشناس در زمانی که قیمت بیتکوین در بالاترین سطح قیمتی بود، یعنی 64 هزار دلار، در توییتی از ریزش شدید بیتکوین تا 30 هزار دلار خبر داد. اما قسمت خوب این پیش‌بینی افزایش قیمت تا 70 هزار دلار بعد از اصلاح فوق بود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز