تهران ۲۸.۸۵° كمينه ۲۸.۷۳°  بیشینه ۲۸.۹۹°
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

آیا خودرو در بورس عرضه می‌شود؟

رئییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باتوجه به شرایط کنونی بازار خودرو، الان صحبت از پذیرش و عرضه خودرو در بورس یک حرف غیر کارشناسی و غیر منطقی است.
کد خبر: ۲۳۰۴۱
به گزارش معاصر به نقل از صداوسیما، آقای محمد رضا پور ابراهیمی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا وسیما با تاکید براینکه باید قیمت گذاری دستوری از اقتصاد کشور حذف شود، افزود: قیمت گذاری دستوری در هر نوع کالایی اعم از خودرو، فولاد، پتروشیمی و ... به جز ایجاد رانت و فساد در اقتصاد، مزیتی ایجاد نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: چند قیمتی بودن در اقتصاد کشور از اساس فساد آور است و وقتی چند قیمت وجود دارد حرف زدن در خصوص عرضه خودرو در بورس و بازار سرمایه یک حرف بی منطق و غیر کارشناسی است.

رئییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: زمانی می‌توان در خصوص پذیرش کالا در بورس صحبت کرد که مبنا وجود سازوکار عرضه و تقاضا باشد، اما وقتی ما به واسطه قیمت گذاری دستوری کاملا ساز و کار عرضه و تقاضا را تغییر می‌دهیم و تقاضای کاذب، سفته بازی و سرمایه گذاری ایجاد می‌کنیم، اصلا امکان پذیرش در بورس وجود ندارد.

وی افزود: رسیدن به قیمت تعادلی بر اساس حذف قیمت دستوری و روند قیمت تمام شده شرکت‌ها باید در دستور کار قرار بگیرد، اما بگونه‌ای که شرکت‌ها هم قیمت تمام شده را بالا نبرند و رقابت ایجاد کنند.

پورابراهیمی تاکید کرد: اینکه از یک طرف بگوییم خودروساز‌ها قیمت تمام شده را کاهش دهند و از طرف دیگر مجبور کنیم در حوزه قیمت گذاری دستوری عمل کنند، به نحوی که بابت فروش هر خودروی تولیدی زیان کنند، امکان پذیر و منطقی نیست.

وی در پایان گفت: باتوجه به شرایط کنونی بازار خودرو، الان صحبت از پذیرش و عرضه خودرو در بورس یک حرف غیر کارشناسی و غیر منطقی است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز