تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷
قائم‌مقام وزیر بهداشت:

بیمه‌ها باز هم خلف وعده کردند

قائم‌مقام وزیر بهداشت از خلف وعده بیمه‌ها در عدم پرداخت بدهی‌های حدود ۴ هزار میلیاردی‌شان به حوزه سلامت ابراز تاسف کرد.
کد خبر: ۲۳۳۱
اخبار معاصر : ایرج حریرچی در حاشیه دوازدهمین کنگره بین‌المللی بیهوشی مراقبت‌های ویژه و درد درباره اینکه قرار بود بیمه‌ها پایان شهریور بدهی‌های خودشان را به حوزه سلامت بپردازند، اظهار کرد: متاسفانه‌ بیمه‌ها بار دیگر خلف وعده کرده‌اند و بدهی بیش از 4 هزار میلیاردی‌شان به حوزه سلامت را نپرداخته‌اند البته امیدواریم تا دو هفته دیگر خبرها و اقداماتی در این حوزه مشاهده کنیم.

حریرچی در پاسخ به پرسشی مبنی بر مرگ مادر باردار جاسکی توضیح داد: پس از اطلاع از این اتفاق تیم کارشناسی به جاسک اعزام شد، حدود 13 مصاحبه با افراد مختلف صورت پذیرفت. نزد خانواده متوفی رفتیم و از آنها عذرخواهی کردیم و اشکالات این کار نیز درآمد که بخشی از آن قصور مدیریتی بود و بخشی نیز اشکالات فنی داشت و در نهایت بخشی نیز به دلیل اشکالات قضاوت و فنی بود. 

قائم‌مقام وزیر بهداشت در پاسخ به تسنیم مبنی بر اینکه چه تضمینی وجود دارد به دلیل نبود متخصص بیهوشی و اشکالات دیگر جان مادران باردار به خطر نیفتد، عنوان کرد: ما که نمی‌توانیم سند ششدانگ در این باره تضمین بدهیم ولی پرسش مطالبه‌گرانه‌ای است و کاشف آن هم این است که ما باید تعهدات مدیران ارشد را بالا ببریم. به طوری که حتی در مرگ مادران باردار وزیر بهداشت به طور مستقیم درگیر می‌شوند. 

وی ادامه داد: به هر حال وقتی سالانه بیش از 1.5 میلیون تولد زنده در ایران محقق می‌شود، مسلما درصدی از این اشکالات اجتناب‌ناپذیر است کما اینکه یک مورد نیز از نظر ما قابل پذیرش نیست. درباره مرگ این مادر باردار جاسکی نیز باید عنوان کنم که با وجود آنکه نزدیکترین سیستم بهداشتی برای این فرد متوفی 120 کیلومتر فاصله داشت با این وجود در طول 9 ماه، 9 بار این مادر جاسکی تحت ویزیت قرار گرفته بود ولی در نهایت به دلیل اشکالاتی که عنوان شد این مشکل رخ داد و ما نیز با مقصرین برخورد و به مراجع قضایی معرفی کردیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز