تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد:

50 زائر مفقود ایرانی پیدا شدند/ 325 مفقود تا این لحظه

معاون امور حج سازمان حج و زیارت از کشته شدن 136 زائر، مجروحیت 99 نفر و فقدان 325 ایرانی تا این لحظه خبر داد.
کد خبر: ۲۴۲۱
اخبار معاصر: سعید اوحدی با بیان اینکه تا شب گذشته تریلرهای حمل اجساد، در کنار سردخانه‌ها اجساد را تخلیه‌ می‌کردند، گفت: 10 اکیپ جستجو را برای جستجوی مفقودین اعزام کردیم اما کار با سرعت جلو نمی‌رود.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات ما این است که زائران با لباس‌ها احرام بودند و موبایل با آنها همراه نبود، همچنین آنها زبان عربی بلد نیستند و در بیمارستان‌ها نمی‌توانند به مامورین بفهماند که برای ایران هستند، از طرفی ماموران سعودی هم خیلی به دنبال ایجاد ارتباط بین بیماران و ما نیستند.

اوحدی با بیان اینکه خوشبختانه طی دوشب گذشته 50 نفر از مفقودان پیدا شدند، ادامه داد: تا کنون 136 فوتی، 93 بستری و 333 نفر زائر گمشده داریم.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه آخرین مرحله رمی جمرات، امروز توسط زائران ایرانی انجام شد، خاطرنشان کرد: دیروز در سردخانه‌ها 500 عکس از کشته‌شدگان گرفتند و عوامل شناسایی ما این عکس‌ها را در هتل‌ها نصب می‌کنند تا روند شناسایی‌ها بهتر شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه هنگام اجساد زائران ایرانی به ایران بازمی‌گردند، گفت: با شناسایی‌های انجام شده تشریفات قانونی تحویل اجساد انجام می‌شود و با نخستین‌ پروازها همراه خانواده‌هایشان باز می‌گردند.

انتهای پیام/


انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز