تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۸.۹۹°

۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

مسئول برگزاری حج انگلیس: ملک سلمان مقصر است

مسئول برگزاری امور حج در انگلیس گفت، فاجعه منا که به کشته شدن صدها تن انجامید، به دلیل تصمیم پادشاهی آل سعود برای بستن مسیرهای پر ازدحام رخ داد.
کد خبر: ۲۴۲۶
اخبار معاصر: به نوشته روزنامه ایندیپندنت، محمد جعفری، از مسئولان برگزاری مراسم حج در انگلیس گفت: مقصر کشته‌ شدن 717 تن در نزدیکی مکه، دولت سعودی است چرا که هر باری که یک شاهزاده از راه می‌رسد آنها جاده‌ها را می‌بندند و اصلا فاجعه‌ای را که ممکن است رخ دهد، در نظر نمی‌گیرند.

فاجعه خونین منا که در 25 سال گذشته بی‌سابقه بوده است، احتمالا در تقاطع خیابان‌های 202 و 223 رخ داده است.

جعفری، مشاور شرکت "سفر حج و عمره" است که اولین عامل سفرهای حج در انگلیس محسوب می‌شود. وی در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی تاکید کرد: وقتی که با حجاج صحبت می‌کنید، متوجه می‌شوید که اصلی‌ترین دلیل این حادثه آن بوده است که برخی از شخصیت‌های مهم در حال ورود به منا بوده‌اند و به همین دلیل دو ورودی بسته شد که این فاجعه رخ داد. این در جاده‌ای بود که به مردم اجازه ندادند وارد آنجا شوند.

آژانس‌های خبری عرب‌زبان نیز پیش از این نیز گزارش‌های مشابهی منتشر کردند و گفتند که در گفت‌وگو با منابع حاضر در محل فاجعه به این نتایج رسیده‌اند. روزنامه الدیار گزارش داد که کاروان شاهزاده محمد بن سلمان آل سعود، جانشین ولیعهد عربستان ازدحام جمعیت را تشدید کرده بود و این حادثه پس از آن رخ داد که راه عبور اصلی بسته شد تا همراهان وی بتوانند عبور کنند. براساس این گزارش، حدود 350 تن از ماموران امنیتی شاهزاده محمد بن سلمان عبور کردند که همین باعث وحشت زائران و نهایتا وقوع حادثه شد. با این حال عربستان این گزارش‌ها را تکذیب می‌کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز