تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶

حجاج دچار تب به پزشک مراجعه کنند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حجاجی که به کشور باز می گردند اگر در دو هفته نخست دچار تب و سرفه شدند باید به پزشک مراجعه کنند.
کد خبر: ۲۴۳۴
اخبار معاصر: هاشمی درباره ابتلا به ویروس" کرونا" افزود: ابتلا به این بیماری را در ایران نداشته ایم ولی درعربستان بوده است و احتمال انتقال آن نیز وجود دارد.

او با بیان اینکه درهر پرواز یک نفر از همکاران ما حضور دارد و تذکرات و آموزش های لازم را به حجاج آموزش می دهد افزود: اگر کسی تب یا بیماری تنفسی داشت از دیگران جدا و ارزیابی های لازم درباره او انجام می شود.

هاشمی گفت: درعین حال کمی سختگیری نیز در مبادی ورودی برای حجاج اعمال خواهد شد و از این بابت از آنها عذرخواهی می کنیم زیرا این موضوع برای خودشان و اطرافیان شان بسیار ضروری است.

وزیر بهداشت افزود: برای این افراد معایناتی انجام می شود و درصورتی که تب داشته باشند، حتماً برای مدتی قرنطینه می شوند.

او درباره استفاده از تب سنج برای شناسایی بیماران گفت: تب سنج نداریم و این موضوع از نظرعلمی هم مورد سئوال است زیرا در چند کشور استفاده شده است ومورد تایید سازمان جهانی بهداشت هم نیست و احتمال خطای آن زیاد است.

هاشمی افزود: روش ما اعتماد به خود اظهاری مردم است و چاره ای جز این نیست.

او با بیان اینکه مردم بهتر ازهرکس می توانند از خودشان مراقبت کنند گفت: درتذکراتی که در موسم حج داده می شود وهمچنین 200 پروازی که انجام خواهد شد، شاید درمبادی ورودی مشکلی داشته باشیم.

هاشمی افزود: همه حجاج قرنطینه نمی شوند و اگر کسی مشکوک به بیماری یا ابتلا به بیماری باشد متناسب با میزان ابتلا قرنطینه خواهد شد و مدت قرنطینه نیز متفاوت است.

او همچنین درباره بیمارانی که هم اکنون دربیمارستان های عربستان بستری اند گفت: توجه و سختگیری درباره این بیماران حتما در بدو ورود به کشور بیشتر است.

هاشمی افزود: احتمال وجود ویروس در بیمارستان های عربستان بیشتر از فضاهای عمومی است و بنابراین باید درباره این افراد دقت بیشتری شود.

او درخصوص اقدامات وزارت بهداشت درحادثه منا گفت: این وزارتخانه دراین بار ستادی را با همکاری دستگاه های مسئول به ویژه هلال احمرتشکیل داده است.

هاشمی افزود: ما از پیش دو مشکل را پیش بینی می کردیم که یکی بیماری های واگیر است که می تواند همه مردم را مبتلا کند و دیگری هم موضوع  وبا درعراق است .

وزیربهداشت گفت: علاوه بر وظایف یاد شده این ستاد، انتقال سریع جان باختگان و مجروحان از دستور کارهای این ستاد است.

 آموزش رشته‌های پزشکی مورد تایید است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت: آموزش در رشته های مختلف گروه‌های علوم پزشکی مناسب و مورد تایید وزارت بهداشت است.

هاشمی افزود: در گروه پزشکی نظم و انضباط بیشتری داشته ایم و در جهت خصوصی سازی نیز با احتیاط بیشتری عمل شده است؛ زیرا این رشته به صورت مستقیم با جان مردم ارتباط دارد.

او گفت: هم اکنون بر اثر این آموزش ها، بیش از سی درصد تولید علم در کشور در گروه علوم پزشکی است و این موضوع موجب افتخار در بسیاری از مجامع جهانی است.

هاشمی افزود: نمی توان گفت‌ آموزش های پزشکی مورد قبول نیست، ولی با توجه به کمال طلبی باید اشکالات را به تدریج برطرف کنیم.

مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور استادان و دانشجویان در این دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز