تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳

زاکانی:‌ استعفایم را به هیات رییسه مجلس تقدیم کرده ام

کد خبر: ۲۸۲۵۸
شهردار منتخب اعضای شورای شهر تهران گفت که شرایط احراز پست شهرداری را دارد و استعفایش را به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است.

به گزارش ایرنا، «علیرضا زاکانی» روز یکشنبه پس ارایه برنامه‌ های خود در صحن شورای شهر در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره شرایط تحصیلی اش و عدم تطابق آن با جایگاه شهردار تهران گفت: براساس آیین نامه سال ۹۷ شرایط احراز شهردار تغییر کرده و بخشی از آن دارای نقص است و بخشی از تخصص‌ها از جمله حوزه پزشکی در این آیین نامه نیامده است.

وی با بیان اینکه من ۴۲ سال عبقه کار اجرایی دارم که یک وجه آن تخصصی است، گفت: وجه دیگر آن این است که فرد مدیر اجرایی و عالی دارد که از نظر کالبدی شهری که نیاز به فرهنگ و اجتماعی دارد، مدیر اجرایی باید فهم بالایی درباره شهر به عنوان دولت کوچک داشته باشد و بتواند تدبیر کند و رشد همگون و غیر کاریکاتوری را فراهم کند.

پس از رای گیری استمزاجی استعفای خود را به مجلس تقدیم کردم

زاکانی درباره استعفای خود از نمایندگی مجلس شورای اسلامی هم گفت: چهارشنبه گذشته که رای استمزاجی اعضا اعلام شد، استعفایم را تقدیم رییسه مجلس کردم و طبق آیین نامه داخلی باید هفته اول بعد از استعفا در تریبون مجلس قرائت و به بحث نمایندگان گذاشته شود.

شهردار منتخب شورای شهر تهران تاکید کرد که امروز باید استعفای من اعلام وصول شود، تا الزام آن مشخص شود. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : زاکانی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز