تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

به نام تولید ملی، به کام خارجی

کد خبر: ۲۸۵۰۱
 یک کارآفرین قزوینی با تأکید بر اینکه لباس ایرانی باکیفیت‌تر از اجناس تولیدشده چین است، اضافه کرد: بازار پوشاک اشباع نشده است و جای کار دارد و تولیدکنندگان بسیاری می‌تواند وارد این عرصه شوند. مورد داریم لباس‌هایی که به‌عنوان اجناس ترک وارد کشور می‌شوند تولید داخل هستند و از مزون‌ دوزی‌های داخل کشور به ترکیه صادر و با برند ترک مجدداً وارد کشور می‌شوند. 

معصومه خمسه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از سال ۹۷ فعالیت خود را در عرصه خیاطی آغاز کردم و تعدادی چرخ تهیه کرده و ۹ خانم مشغول به کار شدند؛ به این صورت که هم آموزش می‌بینند و هم کار انجام می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: شروع هر کاری سختی خاص خود را دارد، با افزایش قیمت اجاره‌بها، یکی از مهم‌ترین مشکلات تهیه فضای فیزیکی برای کارگاه است، دریافت مجوز کسب‌وکار یکی دیگر از اقداماتی است که یک فرد برای کارآفرینی باید آن را انجام دهد؛ البته شرایط کرونایی ممکن است کار را برای کارآفرینان سخت‌تر کند. بازار کار بسیار مهم است خریداران باید به‌موقع تسویه کند تا ما بتوانیم حقوق چرخ‌کاران را به‌موقع پرداخت کنیم.

این کارآفرین خاطرنشان کرد: کسی که بخواهد از صفر شروع کند اگر فضای فیزیکی برای کارگاه نداشته باشد حداقل ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات و اجاره فضا باید پرداخت کند. هر دستگاه چرخ‌خیاطی حدود هشت میلیون تومان قیمت دارد و این قیمت‌ها کار را برای تولیدکننده دشوار می‌کند.

وی تصریح کرد: بانک‌ها ۱۲ تا ۱۸ درصد سود دریافت می‌کند و این میزان سود برای تولیدکنندگان بالاست بهتر است به کارآفرینان تسهیلات با سود کم پرداخت کنند تا تولید رونق بگیرد؛ اگر دولت حمایت کند کارها به‌خوبی پیش خواهد رفت و هرچه تعداد چرخ‌کاران بیشتر باشد سود حاصل از تولید نیز بیشتر خواهد شد.

خمسه بیان کرد: در بازار، پارچه وجود ندارد چون فروشندگان نیز پارچه را نمی‌فروشند و منتظر قیمت‌های جدید هستند؛ ۲ ماهی است که در فصل تابستان به علت کمبود پارچه تابستانی مشغول تولید پوشاک زمستانی هستیم.

وی اشاره کرد: بهتر است دولت اجناس خارجی وارد نکند تا تولیدکنندگان بتوانند محصولات خود را باقیمت مناسب عرضه کنند که در این صورت برای تولیدکننده و مشتری صرفه اقتصادی خواهد داشت.

این کارآفرین با تأکید بر اینکه لباس ایرانی باکیفیت‌تر از اجناس تولیدشده چین است، اضافه کرد: اگر از تولیدکنندگان حمایت شود توان رقابت با پوشاک خارجی را خواهیم داشت؛ مورد داریم لباس‌هایی که به‌عنوان اجناس ترک وارد کشور می‌شوند تولید داخل هستند که از مزون‌ دوزی‌های داخل کشور به ترکیه صادر و با برند ترک مجدداً وارد کشور می‌شوند. بازار پوشاک اشباع نشده است و جای کار بسیار دارد و تولیدکنندگان بسیاری می‌توانند وارد این عرصه شوند.

وی یادآور شد: گاه برخی از جوانان را در سطح شهر مشاهده می‌کنم که دست نیاز به‌سوی مردم دراز می‌کنند در حالی که می‌توانند کار انجام دهد؛ همانطور که خیلی از افراد بیکار در کارگاه ما مشغول به کار شده‌اند و با کسب درآمد از این طریق زندگی‌ خود را اداره می‌کنند.

خمسه در پایان گفت: فعالیت‌های دیگری هم در کارگاه انجام می‌دهیم مثلاً یک صندوق قرض‌الحسنه راه‌اندازی کرده و وام پرداخت می‌کنیم، آنانی که می‌خواهند چرخ بخرند و در منزل کار کنند از این صندوق وام می‌گیرند. من در این شرایط سخت همه تلاشم را می‌کنم و امیدوارم شاهد تحولات خوبی در عرصه اقتصاد باشیم.

 این مصاحبه در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و معرفی پیشرانان توانمند استان صورت پذیرفت. کارفرمای این طرح ملی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و جهاد دانشگاهی مجری این طرح است؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات تکمیلی به سایت www.inhb.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز