تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱

دستگیری متهم 800 میلیارد تومانی در آذربایجان‌غربی

کد خبر: ۳۰۵۲۰
اخبار معاصر _ فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی از دستگیری فردی با بیش از 8 هزار میلیارد ریال اخلال در نظام اقتصادی و فرار مالیاتی در شهرستان مهاباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه و به نقل از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی، سردار مسعود خرم‌نیا اظهار داشت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی انتظامی شهرستان مهاباد با اشراف اطلاعاتی و اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی سرشاخه و عنصر اصلی اخلال در نظام اقتصادی و پولشویی با تراکنش های بانکی بالا شدند.

وی تصریح کرد: ماموران به ظن اخلال در نظام اقتصادی، به این فرد مشکوک و رسیدگی به آن را در دستور کار ویژه خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی گسترده، متوجه شدند که شخصی به هویت معلوم نسبت به پولشویی و اخلال در نظام ارزی  با استفاده از کارت و حساب های مختلف، تراکنش‌های بانکی در حجم بسیار زیادی را طی چندین سال اخیر دارد.

خرم‌نیا تصریح کرد: با بررسی و با استعلام از بانک مربوطه در نهایت مشخص شد متهم مبلغی بالغ بر 8 هزار میلیارد ریال گردش مالی با حساب های مختلف داشته است.

وی با اشاره به اینکه ماموران پلیس امنیت اقتصادی پس از کسب مجوز قضائی، نسبت به دستگیری متهم اقدام کردند، افزود: وی در تحقیقات پلیسی به پولشویی با همکاری فردی دیگر و عدم پرداخت مالیات معترف شد.

در خاتمه سردار خرم نیا با اشاره به اینکه در این رابطه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با صدرو قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار امنیتی را به مرکز فوریت های پلیسی 110 گزارش دهند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : دستگیری
ارسال نظر

آخرین اخبار روز