تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°

۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴

پیشروی نیروهای عراقی به سمت الرمادی

نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق در استان الانبار در حال پیشروی به سمت شهر الرمادی مرکز این استان هستند.
کد خبر: ۳۱۳۷
اخبار معاصر: تلویزیون العراقیه گزارش داد: ستاد تبلیغات جنگ وزارت دفاع اعلام کرد، در منطقه المسربه در بخشداری البغدادی استان الانبادر چهارده تروریست کشته، دو خودرو زرهی و یک موشک انداز در عملیات ویژه نیروهای عراق منهدم شد.

همچنین این ستاد اعلام کرد: حمله عناصر (تکفیری - صهیونیستی) داعش به منطقه البوعیثه،  بزرگراه البوفراج و محور الشرایکی ناکام گذاشته شد. در عملیات دو خوردو زرهی و پانزده عضو داعش به هلاکت رسیدند.  

پلیس مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد کنترل ورزشگاه المپیک در غرب رمادی  از دست تروریست های (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش خارج شد.

از سوی دیگر فرماندهی عملیات ارتش عراق در بغداد اعلام کرد، در عملیات نیروهای عراقی شش تروریست کشته و پنج خودرو زرهی آنها در منطقه الکرمه استان الانبار منهدم شد.

همچنین نیروهای پلیس مبارزه با تروریسم بغداد در عملیات ویژه یک انبار سلاح، کمربندهای انتحاری، مواد منفجره و خمپاره در جنوب بغداد کشف و ضبط کردند.

نیروهای  «تیپ 43 » ارتش عراق، توانستند یک انبار مواد منفجره را کشف و ضبط و یک گروگان را در منطقه البستاین و حی البحیرات در اطراف منطقه الرشدایه بغداد آزاد کنند.

ستاد تبلیغات جنگ علیه داعش در وزارت دفاع عراق اعلام کرد: جنگنده های ارتش عراق یک مجموعه از خودروهای وابسته به عناصر تروریستی در مناطق تحت کنترل آنها هدف قرار دادند و همه آنها را از بین بردند.

همچنین جنگنده های ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش پانزده بار مواضع داعش را بمباران کردند و ده ها نفر از آنها را به هلاکت رساندند.

این جنگنده همچنین پایگاه های داعش را در مناطق مختلف استان الانبار بمباران کردند.

از سوی دیگر فرماندهان ارتش و نیروهای مردمی عراق از پیشروی این نیروهای در دو روز گذشته به سمت مرکز شهر الرمادی خبردادند.

احمد الاسدی نماینده مجلس عراق و سخنگوی نیروهای بسیج مردمی در این باره گفت: در حال حاضر شهر الرمادی به طور کامل از سوی نیروهای عراقی محاصره و همه مسیرهای امدادی به این شهر بسته شده است.

وی افزود: بر اساس اظهارات فرماندهان عملیات مشترک، فرماندهای نیروهای بسیج مردمی در روزهای آینده ما شاهد آزادسازی کامل الرمادی خواهیم بود. اطلاعات به دست آمده از شهر الرمادی ناشان می دهند که حملات عناصر داعش ناکام گذاشته شده است، شمار زیادی از نیروهای آنها از صحنه درگیری فرار کردند و نیروهای رزمی داعش تا حد زیادی فروپاشیده است.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز