تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴

اجرای آزمایشی طرح کنترل هوشمند کرونا در قزوین؛ از ۲ هفته آینده

این سامانه نویدی برای باز شدن اقتصاد و مهار کرونا را به دنبال دارد و برای این کار تمام ارگان‌ها مشارکت می‌کنند.
کد خبر: ۳۱۶۹۹
اخبار معاصر - عضو کمیته علمی کشوری کرونا از اجرای آزمایشی طرح کنترل هوشمند کرونا در استان قزوین از ۲ هفته آینده خبر داد. 

به گزارش ایسنا، دکتر مصطفی قانعی با اشاره به جزئیات طرح کنترل هوشمند کرونا، اظهار کرد: با تلاش ۲ ساله شرکت‌های دانش بنیان در حوزه زیر ساخت یک فناوری اطلاعات هوشمند و مدیریت خوبی که در وزارت کشور انجام شد، سامانه‌ای راه‌اندازی کردیم که به شکل هوشمند تمام بانک‌های اطلاعاتی، ترددها، ورود و خروج از کشور و تمام سامانه‌های اطلاعاتی به آن متصل می‌شود.

وی افزود: این سامانه اطلاعاتی قادر است این نوید را به کسانی که واکسن زده‌اند و ناقل ویروس نیستند بدهد که اجازه داشته باشند کسب و کارها را بازگشایی کنند. این سامانه نویدی برای باز شدن اقتصاد و مهار کرونا را به دنبال دارد و برای این کار تمام ارگان‌ها مشارکت می‌کنند. قرار است این سامانه به صورت آزمایشی طی یک یا دو هفته آینده در استان قزوین آغاز به کار کند و اگر نتایج موفقیت آمیزی داشت وارد مرحله کشوری شده و در کل کشور اجرا شود. امیدواریم طی ۲ الی ۳ ماه آینده نتایج خوبی به ستاد ملی کدونا ارائه شود.

وی با اشاره به ردیابی افراد کرونایی تاکید کرد: در باز کردن کلیه فعالیت‌های اقتصادی که به دلیل کرونا به طور عمومی بسته بود، در حال حاضر صاحب کسب و کارهایی که دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند می‌توانند به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهند. برای تشخیص تزریق ۲ دوز واکسن افراد، شرکت‌های دانش بنیانی وجود دارد که با ساخت دستگاه‌هایی که مبتنی بر سامانه‌های تشخیصی بسیار سریع هستند می‌توانند اطلاعات افرادی را که ناقل هستند و یا دو دوز واکسن را دریافت کرده اند در آنها ثبت کنند. از طرفی این سامانه به شکل هوشمند تمام نقاط ورودی و خروجی مراکز عمومی از باشگاه‌ها گرفته تا ورودی و خروجی شهر ها را کنترل می‌کند.

وی افزود: برای این سامانه دیگر کسی جایی ثبت نام نمی‌کند و کدی دریافت نمی‌کند بلکه بر اساس قدرت این سامانه عمل می‌شود و برای ثبت اطلاعات افراد سالم و افرادی که دو دوز واکسن را تزریق کردند نیاز به ثبت نام در سایت و دریافت کارت نیست بلکه بر اساس قدرتی که این سامانه دارد اطلاعت آزمایشگاهی آن در این سامانه ثبت می‌شود و مبانی تردد فرد ردیابی شده و به آن اجازه تردد داده می‌شود.

قانعی تاکید کرد: کسانی هم که واکسن تزریق نکردند و هم ناقل بیماری هستند این سامانه آنها را نیز ردیابی کرده و اجازه تردد و یا کسب و کار به آنها نخواهد داد.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز