تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵

اختصاص ۱۲ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به توسعه قطار شهری

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: در سال ۱۴۰۱ از محل اوراق مشارکت، ۱۲ هزار میلیارد تومان برای توسعه قطار شهری در کشور در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۳۹۲۳۵

اختصاص ۱۲ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به توسعه قطار شهری

مهدی جمالی نژاد در حاشیه تست گرم فاز اول خط دو قطار شهری شیراز و افتتاح همزمان پروژه‌های شهری این کلانشهر افزود: سهم قابل توجهی از این اوراق مشارکت به توسعه مترو در شیراز تعلق می‌گیرد.
وی افزود: در سال ١۴٠١ تخصیص خوبی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر شیراز بویژه اتوبوس خواهیم داشت.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه در سه سال گذشته با بحران های مختلف و سختی از سیل تا کرونا را در کشور تجربه کردیم، اظهار کرد: علیرغم همه این بحران‌ها و مشکلات و با وجود همه تهدیدها و تحریم ها، روند اجرایی پروژه های کشور نه تنها متوقف نشد بلکه این روند نیز کند هم نشده است و تحقق این مهم حاصل تلاش همه دست‌اندرکاران است.
جمالی نژاد با اشاره به افتتاح بیش از ۱۵ هزار و ۶۰۰ پروژه در کشور با اعتبار بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در دهه فجر گفت: افتتاح این حجم از پروژه اتفاق کمی نیست.
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به بازسازی بیش از ۱۶۰ هزار منزل مسکونی، زیرسازی جاده ها و بازسازی تاسیسات شهری که بر اثر سیل در سال ۹۸ تخریب شده بود، افزود: به برکت انقلاب و دعای خیر خانواده های شهدا و ایثارگران، قطار پر سرعت پروژه های عمرانی در کشور کند هم نشده است و شاهد این جریان ارزشمند در تمام شهرهای کشورمان نیز هستیم.
وی گفت: مساله بی‌اعتمادی شهروندان با مسوولین، یکی از مشکلاتی است که در برخی از شهرها با آن روبرو هستیم و این موضوع جای نگرانی دارد اما در شیراز با این مشکل روبرو نیستیم و مردم حاصل تلاش مدیریت شهری را می بینند که این موضوع نشان دهنده اعتماد و اتحاد بین مردم و مسوولین در شهر شیراز است.
جمالی نژاد در ادامه به ظرفیت گردشگری شیراز و استان فارس اشاره کرد و گفت: امیدواریم که با وجود مدیران انقلابی بتوانیم بسیاری از اقدامات گذشته از جمله موضوع مثلث طلایی شیراز، اصفهان و یزد را دنبال نماییم.
معاون وزیر کشور با اشاره به وجود اتحاد و همدلی بین مسوولین شهری و استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در شیراز، افزود: پیشرفت خوب و افتتاح این میزان پروژه در شهر شیراز اتفاق مبارکی است که توسط شهرداری شیراز به اتفاق همدلی مسئولان رخ داده است که البته جای تقدیر دارد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز