تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
اخبار اجتماعی| آخرین اخبار اجتماعی| سرقت کد منبع برخی محصولات مایکروسافت

سرقت کد منبع برخی محصولات مایکروسافت

مایکروسافت به صورت رسمی تایید کرده که گروه $Lapsus موفق شده به یکی از حساب‌های کاربری داخلی دسترسی پیدا کند و بخشی از کد منبع برخی محصولات آن را به سرقت ببرد.
کد خبر: ۴۰۴۷۷

سرقت کد منبع برخی محصولات مایکروسافت

مایکروسافت به صورت رسمی تایید کرده که گروه $Lapsus موفق شده به یکی از حساب‌های کاربری داخلی دسترسی پیدا کند و بخشی از کد منبع برخی محصولات آن را به سرقت ببرد. همچنین به نظر می‌رسد که کارشناسان مایکروسافت برای هفته‌ها درحال ردیابی این گروه بوده‌اند و توانسته‌اند جزئیات برخی از روش‌های آن‌ها جهت نفوذ به شرکت‌ها را ارزیابی کنند.

گروه نوپا $Lapsus به‌تازگی اعلام کرده بود که توانسته کد منبع برخی محصولات مایکروسافت از جمله دستیار صوتی کورتانا و موتور جستجوی بینگ را به سرقت ببرد و ۳۷ گیگابایت از داده‌های محرمانه این شرکت را در اختیار دارد. مایکروسافت هم پس از انتشار خبر مذکور، وعده داده بود که احتمال نفوذ به سرویس‌های خود و نشت اطلاعات را بررسی خواهد کرد. حالا ردموندی‌ها چنین نفوذی را تایید کرده‌‌اند.

مایکروسافت به صورت رسمی تایید کرده که گروه $Lapsus موفق شده به یکی از حساب‌های کاربری داخلی دسترسی پیدا کند و بخشی از کد منبع برخی محصولات آن را به سرقت ببرد. همچنین به نظر می‌رسد که کارشناسان مایکروسافت برای هفته‌ها درحال ردیابی این گروه بوده‌اند و توانسته‌اند جزئیات برخی از روش‌های آن‌ها جهت نفوذ به شرکت‌ها را ارزیابی کنند.

پیوستن مایکروسافت به انویدیا و سامسونگ

‌ردموندی‌ها اولین شرکت بزرگی نیستند که هدف حمله گروه $Lapsus قرار می‌گیرند. هکرهای این گروه در گذشته هم توانسته بودند به اطلاعات محرمانه سامسونگ و انویدیا دست یابند و از آ‌ن‌ها جهت اخاذی استفاده کنند. مایکروسافت معتقد است که گروه گفته شده از طریق سرقت اطلاعات کاربری اقدام به دزدی داده‌ها و حملات مخرب علیه سازمان‌ها می‌کند و روش‌های مورد استفاده توسط آن‌ها حاکی از انگیزه‌های خرابکارانه و مالی است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز