تهران ۱۵.۹۹° كمينه ۱۵.۹۹°  بیشینه ۱۶.۷۹°
۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
مدیر روابط عمومی نظام پزشکی در گفت‌وگو با معاصر:

صداوسیما در مورد تزریق واکسن تبلیغات منفی می‌کند

کرمان‌پور معتقد است که مسوولان نظام باید به مخالفان تزریق واکسن جواب عاقلانه بدهند.
کد خبر: ۴۰۸۸۷

پس از اتمام سفرهای نوروزی برخی از کارشناسان و متخصصان حوزه پزشکی در مورد شیوع موج جدید کرونا هشدار دادند و این نگرانی وجود دارد که باری دیگر تعداد مبتلایان و فوتی‌ها افزاش پیدا کند از سوی دیگر طبق آمار اعلام شده تعداد زیادی از شهروندان ایرانی هنوز دوز سوم واکسن را نزده‌اند و این نگرانی وجود دارد که با شروع موج جدید خطرات بیشتری آنها را تهدید می‌کند.

حسین کرمان‌پور، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی در مورد استقبال نشدن از «دوز سوم واکسن کرونا» به خبرنگار معاصر می‌گوید: «به‌دلیل نحوه‌ی برخورد مسوولان با تزریق دوز سوم واکسن، شهروندان دیگر از واکسن استقبال نمی‌کنند و متاسفانه تبلیغات و نحوه‌ی مواجه‌ی درستی در خصوص دوز سوم واکسن کرونا، نه در وزارت بهداشت و نه در صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها ملی صورت نگرفته است. در اینجا می‌بینیم که پاسخ درست و عالمانه‌ا‌ی هم از سوی مسوولان به مخالفان واکسن داده نمی‌‌شود جا دارد از مسوولان عالی‌رتبه نظام بخواهیم تا در این زمینه واردی را گوش‌زد کنند. این در شرایطی استت که با توجه به شیوع مجدد کرونا امکان دارد دوز چهارم واکسن هم در راه باشد.»

 

این مقام مسوولان در همین رابطه ادامه می‌دهد: «در این صورت باید تبلیغ و تشویق از طریق شبکه بهداشتی کشور و رسانه ملی درست و با امیدواری دادن به شهروندان انجام شود. طبیعت ویروس کرونا به ما انسان‌ها این اخطار را داده است که با رعایت نکردن مسایل بهداشتی و جلوگیری از تجمعات غیر اصولی از همه‌گیری جلوگیری کنیم. ما پزشکان در دوره پیک ششم هم فکر می‌کردیم پیک ضعیفی را تجربه خواهیم کرد ولی باور کردنی نیست ما در پیک ششم نزدیک به ۴هزار تلفات داشتیم تنها تفاوت پیک ششم و پنجم این بود که خیلی زود به اوج رسید وسریع به پایان رسید.»

کرمان‌پور با ابراز نگرانی از آغاز موج جدیدی از بیماری کرونا در بین شهروندان اضافه می‌کند: «ما بعد از تعطیلات نوروز در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت باید منتظر پیک هفتم باشیم. اگر در زمان اعلام شده اتفاقی رخ ندهد نشان می‌دهد که طرح سازمان بهداشت جهانی برای ۲۰۲۲ که پایان کرونا است درست است و می‌توانیم امید داشته باشیم که این بیماری دیگر به اپیدمی نخواهد رسید.»

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در پاسخ به این سوال که عراق اعلام کرده برای ورود به کشورعراق واکسن ایرانی را قبول نمی‌کند چاسخ می‌دهد: «بر خلاف موج مخالفتی که در خصوص واکسن داخلی در کشور ایجاد شده واکسن ایرانی کاملا با واکسن سینوفارم رقابت می‌کند و اینکه کشورهای دیگر واکسن ما را تایید نمی‌کنند به دلیل نداشتن ارتباطات بین المللی است. باید به این موضوع هم اشاره کنیم که تحریم‌ها فقط در بخش مالی نیست، بلکه تحریم‌ها در روابط انسانی نیز تاثیر گذاشته است اگر تحریم‌ها پابرجا بماند نگاه مردم دنیا نگاه خوبی به ما نخواهد بود و مسافر ایرانی حراسی در کشورهای دیگر ایجاد می‌کند. اسامی واکسن‌ها در قرارداد با کشورهای دیگر موثر است اسامی باید طوری باشد که نوشتن و تلفظ آن راحت باشد سازمان جهانی بهداشت باید واکسن ما را بپذیرد و یا آن را رد کند.»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز