تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۸.۷۹°
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
وزیر دفاع:

رشد ۲.۵ برابری،تولید محصولات غیر نظامی در وزارت دفاع

اگر سایر بخش‌ها برای این همکاری اعلام نیاز کنند و ایده بدهند تا آن ایده و نیاز پیگیری شده، پرورش یافته و تبدیل به محصول و توسعه فناوری شود
کد خبر: ۴۴۲۴۳

رشد ۲.۵ برابری،تولید محصولات غیر نظامی در وزارت دفاع

به نقل از ایرنا، مازاد فناوری‌های وزارت دفاع در اختیار بخش خصوصی و صنعتی قرار خواهد گرفت

 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کمک به سایر صنایع را در دستور کار این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: تلاش داریم سرریز فناوری‌ها و توانمندی‌های موجود در وزارت دفاع را در اختیار بخش خصوصی و صنعتی قرار دهیم.

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در آیین رونمایی از محصول مشترک وزارت دفاع و ایران خودرو که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد گفت: در راستای وظایف ذاتی وزارت دفاع ما مسئولیت پشتیبانی از نیروهای مسلح در ابعاد تجهیزاتی تسلیحاتی را برعهده داریم اما وظایف دیگری هم برای ما تعریف شده که در جهت کمک به صنعت کشور است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: با توجه به پیشرفت‌هایی که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سالهای اخیر داشته است، کمک به سایر صنایع را در دستور کار خود قرار داده و تلاش داریم سرریز فناوری‌ها و توانمندی‌های موجود در وزارت دفاع را در اختیار بخش خصوصی و صنعتی قرار دهیم و خوشبختانه در این عرصه نیز کارهای بسیار بزرگ انجام شده است.

وی با اشاره به نمایشگاه توانمندی‌های دانش بنیان وزارت دفاع که حدود هزار و ۱۰۰ محصول در حوزه‌های غیر نظامی توسط وزارت دفاع تولید شده است، گفت: تولید محصول و خدمات غیر نظامی در بخش غیردولتی وزارت دفاع در سال ۱۴۰۱، رشد ۲.۵ برابری داشته است و با توجه به تاکیدات رئیس جمهور و فرماندهی معظم کل قوا این امر با سرعت و شدت بیشتری در حال انجام است.

امیر سرتیپ آشتیانی درباره بازدید وزرا و مسوولان مختلف از نمایشگاه توانمندی‌های دانش بنیان وزارت دفاع عنوان کرد: بازدید مسوولان و وزرا از این توانمندی‌ها می‌تواند تاثیر راهبردی بر تامین نیازهای بخش‌های مختلف کشور توسط شرکت‌های دانش بنیان داشته باشد.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع در حوزه‌های مختلف هوایی، دریایی، زمینی، ریلی، الکترونیک، مهندسی نفت، پتروشیمی و بسیاری از حوزه‌های دیگر دارای علم و تجارب بسیار پیشرفته است،‌ یادآور شد: انتقال این فناوری ها به سایر بخشهایی کشور موثر و کارآمد خواهد بود.

امیر سرتیپ آشتیانی در خصوص همکاری مشترک با صنعت خودروسازی کشور گفت: افزایش تعاملات و هم افزایی میان دستگاه های کشور، سبب سرعت بخشی در پیشرفت کشور خواهد شد. وزارت دفاع این آمادگی را دارد که با سایر دستگاه‌ها همکاری داشته و توانمندی‌ها و دانشی را که به آن دست یافته را در اختیار این بخش‌ها قرار دهد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: اگر سایر بخش‌ها برای این همکاری اعلام نیاز کنند و ایده بدهند تا آن ایده و نیاز پیگیری شده، پرورش یافته و تبدیل به محصول و توسعه فناوری شود؛ ما هیچ محدودیتی در وزارت دفاع نداریم و هر بخشی از کشور که به وزارت دفاع مراجعه کند، به آنها کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : وزارت دفاع
ارسال نظر

آخرین اخبار روز