تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
نایب رئیس شورای شهر تهران:

مترو تهران پس از یک دوره پیشرفت چشمگیر به یکباره دچار رکود شد

برآیند فعالیت های شهرداری تهران نشان از این عزم داشته و شورای شهر تهران نیز بر عدم توقف روند کنونی تاکید و نظارت دارد.
کد خبر: ۴۵۵۶۵

مترو تهران پس از یک دوره پیشرفت چشمگیر به یکباره دچار رکود شد

پرویز سروری بر ضرورت هم افزایی در بخش های مختلف شهرداری برای توسعه مترو تاکید و از نظارت جدی شورای شهر تهران بر این موضوع خبر داد.

 نشست بررسی وضعیت بودجه و مالی مترو تهران به ریاست پرویز سروری، نایب رئیس شورای شهر تهران و با حضور شفیعی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، فلاح معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران و شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران برگزار شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران توجه به مترو تهران را یکی از اولویت های مدیریت شهری برای کاهش آلودگی هوا، کنترل ترافیک شهر و افزایش رضایت مندی شهروندان محترم دانست و اظهار داشت: مترو تهران پس از یک دوره پیشرفت چشمگیر به یکباره دچار رکودی شد که اثرات فرسایشی آن امروز در حال نمایان شدن است.

وی تاکید کرد: شورای ششم با توجه به این مشکل از همان ابتدا خواستار تحول در سیستم مدیریتی و تحول در عملکرد مترو شد و به صورت مستمر این روند را مورد ارزیابی قرار داد.

نایب رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: البته بازگرداندن سیستم متوقف شده به ریل توسعه و خدمت، کاری دشوار است که خوشبختانه برآیند فعالیت های شهرداری تهران نشان از این عزم داشته و شورای شهر تهران نیز بر عدم توقف روند کنونی تاکید و نظارت دارد.

سروری به موضوعاتی که خدمت رسانی مترو در گرو آنها است اشاره کرد و گفت: باید با نگاه دقیق و کارشناسی شده برنامه های مقتضی برای به روزآوری این موضوعات (از جمله تجهیزات، واگن ها و تاسیسات مترو) دیده شده و برآوردهای مالی آن با نگاه واقع بینانه شناسایی و تامین شود.


سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه گفت: مباحث مالی مترو و نوع پیمانکارانی که به مجموعه مترو خدمت رسانی می کنند گستره فراوانی دارد از این روی باید بر اساس نوع خدمت و توان پیمانکاران، شیوه بازپرداخت مالی را تعیین کرد.

وی اظهار داشت: مترو برای انجام کارهای کوچک مقیاس و فوری، نگهداشت، اورهال ، خرید و نوسازی ناوگان و خرید یکپارچه لوازم و تجهیزات باید شیوه نامه ای اجرایی تهیه کند تا بر اساس آن بتوانند عملکردی مناسب را ارائه دهند.

مهدی شایسته اصل، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد مالی شهرداری تهران گفت: مترو تهران روزانه به حدود یک و نیم میلیون نفر مسافر روزانه خدمت رسانی می کند که به لحظه انتظار سرویس دهی را داشته و به لحاظ میزان مسافت سفر و قیمت بلیط هیچ جایگزینی را ندارند.

وی اظهار داشت: هم اکنون، بحث اورهال ناوگان، خطوط مترو و تجهیزات سیگنالینگ در اولویت کاری قرار دارد تا بتوانیم با به روز آوری سیستم ها، کیفیت خدمات را در خور شان شهروندان ارائه دهیم.

ابوالفضل فلاح، معاون مالی و اقتصاد شهری در این جلسه از همراهی معاونت مالی شهرداری تهران برای اجرای پروژه های شهری و اورهال ناوگان و تجهیزات شهر و مترو خبر داد و اظهار داشت: مترو تهران در صورتی که قراردادهای خود را به نتیجه برساند معاونت مالی این آمادگی را دارد که بلافاصله جهت تامین مالی و اقدامات مربوطه ورود کند.

معاون مالی شهرداری تهران با اشاره به اعتبارات تامین شده در حوزه مترو ادامه داد: معاونت مالی در قالب های نقد و غیرنقد در این حوزه تخصیص هایی را داشته است ضمن اینکه در سقف بودجه شهرداری تهران، برای مترو اعتباراتی را بر اساس بررسی های کارشناسی شده داشته ایم لذا اگر بالاتر از این سقف نیازی برای مترو احصا شود، این موضوع ارزیابی و اقدامات قانونی لازم برای آن انجام می گیرد.

پرویز سروری، نایب رئیس شورای شهر تهران در جمع بندی این جلسه گفت: آنچه مهم است این است که بتوانیم با استفاده از حداقل منابع به حداکثر بهره وری رسیده و در ادامه با تقویت منابع زمینه تحقق اولویت بندی ها را فراهم آوریم تا در نهایت شاهد تحقق هدف خدمت رسانی بهتر به شهروندان محترم باشیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز