تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸

استان لرستان نمره قابل قبولی در جدایی از اغتشاشات اخیر کشور گرفت

استان لرستان شهدایی را در دفاع از امنیت در استانهای دیگر کشور تقدیم انقلاب و مردم کرد.
کد خبر: ۵۰۵۲۳

استان لرستان نمره قابل قبولی در جدایی از اغتشاشات اخیر کشور گرفت

به نقل از تسنیم؛ استاندار لرستان با بیان اینکه استان لرستان نمره قابل قبولی در جدایی از اغتشاشات اخیر کشور گرفت، گفت: استان لرستان شهدایی را در دفاع از امنیت در استان‌های دیگر کشور تقدیم انقلاب و مردم کرد.

فرهاد زیویار عصر امروز در سومین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان لرستان با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه شهدا شناسنامه ملت هستند، اظهار داشت: شهدای ما با الگو بودن در ایثار و گذشت عامل هویت بخشی به جامعه هستند.

وی با بیان اینکه ادبیات شهادت بعد از انقلاب اسلامی با هیچ برهه‌ای از تاریخ مگر در زمان ائمه اطهار(ع) قابل مقایسه نیست، افزود: همین ویژگی به عنوان یک الگو و چراغ هدایت برای ساماندهی و انجام بسیاری از کارها کافی است.

زیویار با بیان اینکه ایثار و شهادت رشدی است که قبل از اینکه انجام شود، صورت گرفته است، عنوان کرد: ما هر زمان حاج قاسم را می دیدیم احساس می‌کردیم یک شهید را رویت می‌کنیم که این همان خصلت از قبل رشد یافته شهادت است.

استاندار لرستان با بیان اینکه دفاع از جامعه یکی از مهم‌ترین خصوصیات شهدا است، بیان کرد: شهدا علاوه بر این یک نقش مهم دیگر بعد از شهادت خود دارند و آن هم تأثیراتی است که به عنوان چراغ راه با تأثیر بر ساختار فرهنگی جامعه نقش هدایت‌گری خود را در ترویج ایثار و از خودگذشتگی بر جای می گذارند.

زیویار با بیان اینکه بخش عمده تأثیرات فرهنگ شهادت در جامعه به خود ما بر می‌گردد، افزود: تمامی مسئولان ما در دستگاه‌های اجرایی و فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی باید فرهنگ شهید و آرمان‌های شهید را به خوبی در جامعه تبیین کنند.

وی با بیان اینکه در استان لرستان ظرفیت‌های زیادی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد، تصریح کرد: شهدای امنیت در چند وقت اخیر نمونه بارز آن است.

استاندار لرستان با بیان اینکه جمعیت استان لرستان حدود 3 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: بیش از 7 درصد شهدای کشور از استان لرستان بوده‌اند که مایه افتخار مردم استان است.

زیویار با بیان اینکه مردم ما در استان لرستان نمره قابل قبولی در جدایی از اغتشاشات اخیر کشور داشتند، افزود: استان لرستان شهدایی را در دفاع از امنیت در استانهای دیگر کشور تقدیم انقلاب و مردم کرد.

وی با اشاره به موضوع تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر و شاهد شاغل در دستگاه های اجرایی استان، گفت: هفته گذشته نشستی با رئیس اداره استخدامی کشور برگزار کردیم که خوشبختانه تصمیمات خوبی در این باره اتخاذ شد.

 در این جلسه نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از فرهاد زیویار به عنوان استاندار فعال در مقوله تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اهدای لوح قدردانی کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز