تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۸.۷۹°

۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
از سوی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین صورت گرفت؛

درخواست تکرار مدل مذاکرات هسته‌ای ایران؛ برای پرونده فلسطین

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار تکرار مدل مذاکرات ۱+۵ بر سر برنامه هسته‌ای ایران درباره پرونده مذاکرات فلسطینی-اسرائیلی شد
کد خبر: ۵۲۰
اخبار معاصر: "ریاض المالکی" وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در گفتگو با الشرق‌الاوسط در پاریس گفت: طرف فلسطینی پیشنهاد کرد مذاکرات 1+5 درباره پرونده هسته ای ایران برای مذاکرات فلسطینی - اسرائیلی کپی برداری شود.

وی گفت: دو هفته قبل در سفرش به مسکو با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درباره اهمیت شورای امنیت و احتمال تکرار راهکار پنج بعلاوه یک درباره پرونده هسته ای ایران برای پرونده فلسطینی پیشنهاد شد و به ما وعده داده شد که وی این موضوع را با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا بررسی کند.

ریاض مالکی درباره انتظار طرف فلسطینی از تحرک مثبت آمریکا در مدت زمان باقی مانده از ریاست جمهوری باراک اوباما گفت: آمریکائی‌ها به ما گفتند پس از پایان دادن به پرونده هسته ای ایران در کنگره به موضوع فلسطین توجه خواهند کرد. اما سوال این است که آنها چه کاری می توانند انجام دهند؟ اظهارات یکی از مقامات کاخ سفید با خبرنگاران اسرائیلی در این اواخر آشکار بود، زیرا این مقام با صراحت گفت توافق با ایران به زیان مساله فلسطین است.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز