تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۸.۷۹°

۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵

گفتگوی تلفنی لاوروف-ظریف درباره سوریه

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز سه‌شنبه در گفتگویی تلفنی راه‌های حل ‌و فصل بحران سوریه را بررسی کردند.
کد خبر: ۵۳۱۹
اخبار معاصر: رویترز گزارش داد: وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت: طرفین در این گفتگو تاکید کردند باید اقداماتی فوری اتخاذ شود تا گفتگوی سیاسی در سوریه بهبود یابد.

آنها همچنین تاکید کردند همه کشورهای اصلی در منطقه باید در این فرایند مشارکت داشته باشند.

در همین حال اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا با اعلام تشدید حملات هوایی در عراق و سوریه از تغییر راهبرد و احتمال ورود نیروهای امریکایی به عملیات  زمینی در این کشورها خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم  دیشب گفت: واشنگتن انتظاردارد ایران به مذاکرت چندجانبه آتی در خصوص حل سیاسی بحران سوریه دعوت شود.

افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با رد اظهارات سخنگوی وزارت خارجه امریکا مبنی بر لزوم ایفای نقش مفید و کمک کننده از سوی ایران گفت: اینگونه اظهارات تکراری خلاف واقعیت های جاری و فرافکنی ریشه های مشکلات منطقه است.

آخرین گزارشها ازسوریه نیز حاکیست ارتش سوریه اهداف تروریستها را در حلب هدف قرارداد و در ادامه پیشرو یهای خود به ورودی این شهر رسیده است.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه هم با صدور بیانیه ای اعلام کرد از هر راه حل سیاسی که ملت سوریه آن را رقم بزند استقبال می کند اما پیش از نابودی تروریسم امکان اجرای راه حل های سیاسی وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: صدا و سیما
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز