تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
انسیه خزعلی:

لزوم توجه به سلامت روحی زنان ایثاگر

بیش از ۲۱ هزار نفر نیز از میان وابستگان شهدا و جانبازان در دستگاه آموزش و پرورش هستند. همچنین از بین ۱۷ هزار شهید زن، ۱۳۰ شهیده فرهنگی داریم.
کد خبر: ۵۴۱۱۱

لزوم توجه به سلامت روحی زنان ایثاگر

به نقل از ایسنا؛ معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، با تاکید بر اینکه توجه به سلامت روان و روح زنان ایثارگر مورد نظر ما است، گفت: به ویژه در دوران کرونا خانواده شهدا و جانبازان عزیز بسیار صدمه دیدند و برگزاری اردوها و سفرها برای این عزیزان می‌تواند سلامت روحی آنها را افزایش دهد.

انسیه خزعلی در دویست و یکمین نشست شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران که با موضوع زنان ایثارگر برگزار شد، در خصوص ضرورت برگزاری اردوها و سفرها برای خانواده ایثارگران، اظهار کرد: سلامت روحی و معنوی خانواده شهدا بسیار برایمان مهم است. این عزیزان به ویژه در دوره کرونا صدمه دیدند و باید برنامه های اردو برای خانواده شهدا و جانبازان عزیز مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه قوانین مربوط به ایثارگران به ویژه خانواده ایثارگران حتما نیاز به اصلاح دارند و خلأهای قانونی باید ترمیم شوند، ادامه داد: علیرغم اینکه قانون استخدام فرزندان ایثارگران سالها مطرح بود اما در این دولت تحقق یافت و بسیاری از وعده‌های دیگر در این دولت محقق شد. رئیس جمهوری تاکید فراوان دارند که از فکر و توان مدیریتی زنان و نقش فرهنگ سازی زنان استفاده شود. می‌بینید که در شوراهای عالی زنان منصوب شده‌اند که این سابقه نداشته است.

خزعلی با بیان اینکه در سفرهای استانی مساله زنان و خانواده و جلوگیری از آسیب‌های مورد توجه زنان و خانواده مورد توجه است، افزود: پیگیر پایش سلامت خانواده شهدا هستیم، صحبت هایی با وزارت بهداشت شده که ان‌شاءالله به نتیجه برسد. در خصوص وام قرض الحسنه تا جایی که ممکن باشد باید مساعدت شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در پایان سخنان خود عنوان کرد: مسأله اشتغال، سلامت، اصلاح قوانین و ثبت خاطرات زنان ایثارگران هم زنانی که در دفاع، مقاومت و امینت تلاش داشتند و هم کسانی که به گونه ای نسبت با ایثارگران داشتند، اولویت ما است. متأسفانه در بخش زنان کمتر کار شده است که باید به آن توجه شود.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگر این برنامه زهرا مظفر مشاور وزیر آموزش و پرورش در حوزه ایثارگران نیز با با تاکید بر ضرورت اصلاح قوانین این حوزه اظهار کرد: ۵۷ درصد از ۳۴ هزار ایثارگر جذب شده در وزارت آموزش و پرورش، زنان ایثار گر هستند. البته آمار ۱۴۰۱ جزو این آمار نیست.

وی همچنین افزود: بیش از ۲۱ هزار نفر نیز از میان وابستگان شهدا و جانبازان در دستگاه آموزش و پرورش هستند. همچنین از بین ۱۷ هزار شهید زن، ۱۳۰ شهیده فرهنگی داریم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز