تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹

کشف اسناد محرمانه جدید در دفتر بایدن

کاخ سفید و وزارت دادگستری آمریکا تا کنون به کشف اسناد محرمانه جدید واکنشی نشان نداده‌اند.
کد خبر: ۵۵۳۵۴

کشف اسناد محرمانه جدید در دفتر بایدن


به گزارش معاصر به نقل از مهر؛  رسانه‌های آمریکا از کشف اسناد محرمانه جدید در یکی از دفاتری که بایدن در آن مشغول به کار بوده خبر دادند.

رسانه‌های آمریکا اعلام کردند که دستیاران جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اسناد محرمانه دیگری را از یکی دفاتری که وی سابق بر این در آن فعالیت داشته است، کشف کردند.

بر اساس این گزارش، یک منبع به شبکه ان بی سی آمریکا گفت که پس از کشف نخستین مجموعه از اسناد محرمانه در یکی از دفاتر بایدن در نوامبر گذشته، دستیاران به جستجوی دیگر اسناد محرمانه که ممکن است در دفاتر دیگری موجود باشد، اقدام کردند.

این منبع در عین حال از ارائه جزئیات پیرامون اسناد جدید و محل کشف آنها یا تعداد، ماهیت و سطح محرمانگی آنها خودداری کرد.

کاخ سفید و وزارت دادگستری آمریکا تا کنون به کشف اسناد محرمانه جدید واکنشی نشان نداده‌اند.

کاخ سفید پیش از این کشف حدود ۱۰ سند محرمانه در یکی از دفاتر بایدن را که به دوره‌ای که وی معاون رئیس جمهور بود باز می‌گردد، تأیید کرده بود.

این در حالی است که وزارت دادگستری آمریکا تحقیقی را درباره نگهداری اسناد محرمانه خارج از بایگانی ملی گشوده است.

لازم به ذکر است که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به کشف اسناد محرمانه دولتی در دفتر خصوصی‌اش مدعی شده بود که نمی‌داند این اسناد حاوی چه مطالبی هستند و از کشف آنها شوکه و حیرت‌زده شده است.

وی که در مکزیک به سر می‌برد در نشست خبری مشترک با همتای مکزیکی و کانادایی با اشاره به این موضوع گفت: از اینکه وکلا به من اطلاع دادند که اسنادی در دفترم در واشنگتن کشف شده، شوکه شدم که این اسناد دولتی هستند و از محتوای آنها اطلاعی ندارم.

بایدن همچنین گفت: وکلایم اسناد را به آرشیو ملی تحویل داده‌اند و در بررسی آنها همکاری کامل خواهیم داشت. این موضوع کشف اسناد و اطلاعات محرمانه دولتی را جدی می‌گیرم و امیدوارم سریع تمام شود.

روز دوشنبه کاخ سفید تأیید کرد «تعداد کمی» از اسناد با برچسب محرمانه در دفتر شخصی بایدن در واشنگتن کشف شده است.

بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکا این اسناد محرمانه مربوط به دوران معاونت ریاست‌جمهوری بایدن در دوران باراک اوباما است و درباره ایران، اوکراین و انگلیس هستند.

بنا بر گزارش شبکه «سی‌بی‌اس‌نیوز» این اسناد دوم نوامبر ۲۰۲۲ شناسایی و همان روز به آرشیو ملی گزارش شده و این نهاد هم روز بعد اسناد را در اختیار گرفته و سپس به وزارت دادگستری نیز اطلاع داده است.

مِریک گارلند، دادستان کل آمریکا به جان لوش، دادستان منطقه ایلینویز دستور داده تا مشخص کند این اسناد محرمانه چطور از اندیشکده بایدن سر درآورده است؛ لوش یکی از افراد منتخبی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا وی را منصوب کرده بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : بایدن
ارسال نظر

آخرین اخبار روز