تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲

ادعای ناتو: نشانه‌هایی از آمادگی چین برای ارسال سلاح به روسیه وجود دارد

حقایق بیش ازاندازه کافی برای نشان دادن ماهیت واقعی ایالات متحده به عنوان منبع مشکل وجود دارد و نشان می‌دهد آن‌ها مدافع صلح برای جهان نیستند.
کد خبر: ۵۸۵۳۹

ادعای ناتو: نشانه‌هایی از آمادگی چین برای ارسال سلاح به روسیه وجود دارد

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز پنجشنبه ادعا کرد که نشانه‌هایی از آمادگی چین برای ارسال سلاح به روسیه وجود دارد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از "رویترز", دبیرکل ناتو در مصاحبه با رویترز ادعا کرد: ما هیچ کمک تسلیحات کشنده از چین به روسیه ندیده‌ایم، اما نشانه‌هایی وجود دارد که چین درحال بررسی این کمک‌ها به روسیه است و ممکن است در خصوص آن برنامه ریزی کند.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که آمریکا و سایر متحدان به صراحت در خصوص این کمک‌ها هشدار داده‌اند و خواستار پرهیز چین از کمک چین به روسیه در جنگ غیرقانونی اوکراین هستند.

استولتنبرگ تاکید کرد که چین یکی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل است و جنگ روسیه علیه اوکراین منشور سازمان ملل را نقض می‌کند

او توضیح داد: «اصل اساسی منشور سازمان ملل احترام به تمامیت ملل دیگر و عدم تجاوز و تهاجم به کشور دیگری با صدها هزار نیرو است. البته چین نباید بخشی از این تهاجم باشد.»

به گزارش ایرنا, مقامات بلندپایه روسیه و چین اخیرا تعهد عمیق خود را برای تقویت همکاری میان دو کشور تأیید کردند. در ۲۲ فوریه (۳ اسفند) ، وانگ یی مدیر دفتر کمیسیون مرکزی روابط خارجی چین، دیدارهایی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و سرگئی لاروف وزیر امورخارجه این کشور داشت.

وانگ در این دیدارها تاکید کرد: پکن آماده است اعتماد متقابل سیاسی و همکاری راهبردی با طرف روسی را تعمیق کند و همکاری عملی را به‌طور همه‌جانبه گسترش دهد تا ضمن تضمین منافع دو کشور، روند توسعه جهانی را نیز بهبود بخشد.

این مقام چینی در دیدار با نیکولای پاتروشف رئیس شورای امنیت روسیه، اظهار داشت: روابط میان پکن و مسکو، مثل کوه استوار است و از هر آزمونی سربلند بیرون خواهد آمد.

پیش از این وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین، ادعای برخی از مقامات آمریکایی را مبنی بر کمک تسلیحاتی چین به روسیه در جنگ اوکراین رد کرد و گفت: حقایق بیش ازاندازه کافی برای نشان دادن ماهیت واقعی ایالات متحده به عنوان منبع مشکل وجود دارد و نشان می‌دهد آن‌ها مدافع صلح برای جهان نیستند.

وانگ ونبین، با اشاره به اینکه ایالات متحده بزرگترین منبع تسلیحاتی برای میدان نبرد در اوکراین است، در تازه‌ترین نشست خبری خود گفت: در همین روزهای اخیر، طرف آمریکایی از کمک نظامی دیگری به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار به اوکراین خبر داده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز