تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸

آزمون استخدامی آموزش وپرورش ۸ اردیبهشت برگزار می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ خبر داددو گفت: امسال ۲۸ هزار و ۱۷ نفر آموزگار استثنایی، ابتدایی و عشایری و مرزی جذب می شوند.
کد خبر: ۵۸۶۳۷

آزمون استخدامی آموزش وپرورش ۸ اردیبهشت برگزار می‌شود

نشست خبری صادق ستاری‌فرد معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش صبح امروز ششم اسفندماه برگزار شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع در ابتدای این نشست خبری در مورد رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: ۹۳۰ هزار پرونده رتبه بندی تشکیل شد که شامل شاغلین و بازنشستگان است.نو معلمان قریب به ۱۳۰ هزارنفر از این عدد را شامل می شود. حدود ۴۱۱ هزار و ۸۷۰ هزار حکم قطعی صادر شده است. ۶۶هزار و ۲۶۳ نفر بازنشسته هستند و ۳۴۵ هزار و ۶۰۷ شاغلین هستند. توزیع رتبه ها از یک تا پنج انجام شده است. رتبه یک ۳۱ هزار ۵۹۲ نفر، رتبه دو ۸۱ هزار و ۲۸ نفر، رتبه سه ۲۱۸ هزار و ۵۸۱ نفر و رتبه چهار ۱۳ هزار ۱۶۸ نفر  و رتبه پنج هزار و ۲۳۸ نفر هستند.

او در ادامه گفت: تا پایان سال امیدواریم رتبه بندی را به سرانجام برسانیم. آن‌هایی که احکام قطعی گرفته اند این امکان را دارند که حکم خود را در سامانه مشاهده کنند. از ۹ اسفندماه امکان شکایت و اعتراض وجود دارد و در سامانه شرایط اعتراض به رتبه بارگذاری خواهد شد.

ستاری‌فرد افزود: در سال آینده با موجی از بازنشستگی روبه‌رو می‌شویم و ۸۴ هزار نفر سال بعد مشمول بازنشستگی هستند.۲۰ درصد از این افراد پیش بینی می کنیم در آموزش و پرورش بمانند و ۷۰ هزار نفر پیش بینی بازنشستگی ماست. راهکار ما این است که خروجی دانشگاه فرهنگیان جایگزین شود اما خروجی فعلی این دانشگاه کفاف نیاز ما را نمی دهد. ۴۱۸ متر مربع از آموزش و پرورش در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار داده شد تا بتوانند اقدام جدی انجام دهد.

او تاکید کرد: ۲۰ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان نیرو تامین می‌کنیم و بقیه نیاز را باید از طریق قانون و ماده ۲۸ تامین کنیم. ساز و کار ماده ۲۸ تغییراتی جدی کرده و اگر بخواهیم در چند دسته این تغییرات را بسط دهیم به جذب نیروی با کیفیت می انجامد. پیشنهاد و پیش بینی ما این بود آزمون استخدامی آخر اسفندماه باشد اما با توجه به ایجاد زمان برای مطالعه و برای اینکه با چالش انتهای سال مواجه نشویم، آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲ برگزار می شود. در فروردین ماه که مصادف با ماه مبارک رمضان است آزمون را در ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار خواهیم کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع ادامه داد: فرایند ثبت نام آخر همین هفته از ۹ یا ۱۰ اسفند شروع می شود. آزمون فعلا برای جذب دوره ابتدایی انجام می شود. ۲۴ هزار و ۶۹۴ معلم ابتدایی، ۲ هزار و ۳۳۲ نفر معلم دانش آموزان استثنایی و برای مناطق عشایری و مرزی ۹۹۲ نفر جذب می کنیم. در مجموع ۲۸ هزار و ۱۷ نفر آموزگار استثنایی، ابتدایی و عشایری و مرزی جذب می شوند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز