تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰

اختتامیه جشنواره خوارزمی روز سه شنبه باحضوررئیس جمهور برگزار می شود

آیین اختتامیه سی و ششمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی و بیست و چهارمین جشنواره جوان خوارزمی و اولین جشنواره نوآوری و فناوری خوارزمی روز سه‌شنبه نهم اسفندماه جاری با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۸۶۶۹

اختتامیه جشنواره خوارزمی روز سه شنبه باحضوررئیس جمهور برگزار می شود

آیین اختتامیه جشنواره‌های خوارزمی برای معرفی و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره‌ها سه‌شنبه این هفته (۹ اسفند) ساعت ۱۰ صبح در مرکز همایش‌های صداوسیما برپا می‌شود.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره خوارزمی، طرح های برگزیده سی و ششمین جشنواره بین المللی خوارزمی شامل پنج طرح است. طرح های توسعه‌ای در گروه تخصصی مهندسی برق و کامپیوتر، هوافضا و زیست‌فناوری رتبه اول و دوم ندارد و یک نفر رتبه سوم را کسب کرده است.

در پژوهش‌های بنیادی گروه تخصصی زیست فناوری، فناوری نانو، مواد، متالورژی و انرژی های نو نیز به ترتیب یک ایرانی مقیم سوئد و دو نفر از جمهوری خلق چین رتبه آورده اند.

بیست و چهارمین جشنواره جوان خوارزمی نیز چهار برگزیده دارد که در طرح‌های کاربردی گروه تخصصی مهندسی مکانیک، مواد، متالورژی و انرژی‌های نو به ترتیب در مهندسی مکانیک دو نفر و در دو گروه دیگر هر کدام یک نفر در پژوهش‌های بنیادی در گروه تخصصی فناوری های شیمیایی نیز یک نفر برگزیده شده‌اند.

اولین جشنواره نوآوری و فناوری خوارزمی نیز ۴ برگزیده داشت. در گروه های تخصصی مهندسی برق و کامپیوتر و فناوری‌های نو هر کدام یک نفر و در مهندسی مکانیک دو نفر برگزیده شدند.

به گزارش ایرنا، جشنواره خوارزمی از سال ۱۳۶۶ بنیان گذاشته شد و سی ‌و ششمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی و بیست‌وچهارمین جشنواره جوان خوارزمی امسال برگزار می‌شود. جشنواره بین‌المللی خوارزمی با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی دانش‌بنیان و تجاری‌ساری نتایج تحقیقات، ارج نهادن به مقام والای پژوهشگران و نوآوران و فناوران کشور و فراهم کردن بستر مناسب برای همکاری‌های علمی در سطح جهان اردیبهشت گذشته فراخوان داد و علاقه‌مندان تا شهریور ماه فرصت داشتند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ارسال کنند.

طرح‌های قابل پذیرش باید در ۱۷ گروه تخصصی شامل فناوری های شیمیایی، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و کامپیوتر، هنر، معماری و شهرسازی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه، مهندسی عمران، مهندسی صنایع و مدیریت فناوری، مواد، متالورژی و انرژی‌های نو، زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، محیط زیست، فناوری نانو، مهندسی هوافضا، مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات، مهندسی مکاترونیک و طرح برگزیده موفق در تولید ملی در پنج محور پژوهشی و فناوری شامل پژوهش‌های بنیادی، پژوهش‌های کاربردی، طرح‌های توسعه‌ای، نوآوری و فناوری و ابتکار به جشنواره بین‌المللی خوارزمی ارائه می‌شد. همچنین بیست و چهارمین دوره جشنواره جوان خوارزمی نیز از اردیبهشت فراخوان داد و تا پایان تیرماه علاقه‌مندان طرح‌های ارسالی خود را در ۱۶ گروه تخصصی به دبیرخانه ارسال کردند.

طرح‌ها در گروه‌های تخصصی شامل فناوری های شیمیایی، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و رایانه، هنر، معماری و شهرسازی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه، مهندسی عمران، مهندسی صنایع و مدیریت فناوری، مواد، متالورژی و انرژی های نو و زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، محیط زیست، فناوری نانو، مهندسی هوافضا، مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات و مهندسی مکاترونیک پذیرفته می‌شد.

همچنین در پنج محور پژوهشی و فناوری شامل طرح‌ها و پژوهش‌های بنیادی، طرح‌ها و پژوهش‌های کاربردی، طرح‌های توسعه‌ای، نوآوری و فناوری و ابتکار قابل پذیرش است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز