تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰

دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه

آنها همکاری مشترک در مبارزه با تروریسم و گروه‌های تروریستی را مهم و موثر ارزیابی کردند.
کد خبر: ۵۹۶۱۳

به گزارش  معاصر به نقل از خبرگزاری مهر،وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در آنکارا دیدار کردند.

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شامگاه سه شنبه عازم ترکیه شد، صبح امروز (چهار شنبه) با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای خود در آنکارا دیدار کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه ترکیه ضمن ابراز خرسندی از سفر وزیر امور خارجه کشورمان و اظهار همدردی ایشان و دولت و ملت ایران، از ارسال سریع کمک‌ها و اقلام امدادی جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله‌زده ترکیه در همان ساعات اولیه وقوع زمین لرزه تقدیر و تشکر به عمل آورد و افزود این ابراز همبستگی و کمک‌ها نشان داد که ایران علاوه بر یک دوست و همسایه خوب، برادر خوب ترکیه است.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در جریان این دیدار همچنین در خصوص گسترش هر چه بیشتر مناسبات دوجانبه گفتگو نمودند. آنها همکاری مشترک در مبارزه با تروریسم و گروه‌های تروریستی را مهم و موثر ارزیابی کردند.

دو وزیر همچنین در خصوص روابط دوجانبه تبادل نظر نمودند. فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تسهیل در ترانزیت و حمل و نقل، انرژی، بازارچه‌های مرزی و تسهیل در تجارت مرزی را از موضوعات مهم برای گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی ارزیابی کردند. فعال شدن کمیته مشترک همکاری‌های آب و محیط زیست بخشی از مذاکرات دو وزیر را تشکیل داد.

تاکید بر همکاری‌های پارلمانی نیز از جمله دیگر زمینه‌های مورد گفتگوی وزرای امور خارجه ایران و ترکیه بود.

در این دیدار تحولات منطقه‌ای از جمله سوریه، افغانستان و قفقاز و موضوعات بین المللی نیز مورد گفت و گو و تبادل قرار گرفت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز