تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

البرز/بیش از ۱۵ هزار نفر در مناطق محروم خدمات سلامت دریافت کردند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز اعلام کرد: ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر با اعزام کاروان های پزشکی در خانه های هلال این استان خدمات غربالگری، تست فشارخون و تست قند خون دریافت کردند.
کد خبر: ۶۱۶۶۰

البرز/بیش از ۱۵ هزار نفر در مناطق محروم خدمات سلامت دریافت کردند

به گزارش معاصر به نقل از محمد باقر خلفی روز دوشنبه اظهار کرد: سال گذشته ۷۰ کاروان سلامت هلال احمر در مناطق محروم و کم برخوردار این استان به مردم خدمات بهداشتی درمانی ارائه کردند.

وی گفت: طرح پنجره های امید با عناوین حامیان سلامت و کرامت یکی دیگر از طرح های اجرا شده به منظور رفع نیازهای معیشتی، بهداشتی و درمانی با مشارکت خیرین است که امسال ۱۴ هزار و ۶۰۷ نفر از اقشار آسیب پذیر خدمات حمایتی درمانی ویژه و بسته های معیشتی دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طی این مدت ۱۰۰ ایستگاه سلامت در مناسبت های مختلف به هموطنان خدمات ارائه کردند.

خلفی یادآور شد: در طرح ارمغان مهر سال گذشته نیز هلال احمر استان البرز به یک هزار و ۵۳۰ دانش آموز نیازمند اقلام آموزشی اهدا کرد.

وی گفت: طی این مدت تعدادی تجهیزات پزشکی مانند ویلچر، کپسول اکسیژن و عصا توسط خیرین به بانک امانات جمعیت هلال احمر اهدا شد که در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز افزود: طی سال گذشته ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر از همیاران امدادی با هدف تقویت بخش امداد و نجات استان آموزش ها امدادی و کمک های اولیه را فرا گرفتند.

وی همچنین درباره فعالیت خانه های هلال افزود: اکنون بیش از هشت هزار داوطلب در ۹۶ خانه هلال استان البرز با هلال احمر همکاری دارند و در مواقع نیاز به مردم خدمات رسانی می کنند.

به گفته وی ارتقا سطح آگاهی عمومی برای کاهش آسیب پذیری در برابر سوانح با رویکرد تاب آوری، توسعه ظرفیت های داوطلبانه در جوامع محلی و مسوولیت های اجتماعی از جمله اهداف فعالیت خانه های هلال است.

خلفی با اشاره به گسترش چتر فعالیت های امدادی در استان البرز گفت: امسال نیز خانه های هلال فعالیت خود را در زمینه های آموزشی، امدادی، فرهنگی، حمایتی و امثال آن در شعب کرج، ساوجبلاغ، نظر آباد، فردیس، اشتهارد و طالقان آغاز کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز افزود: خانه های هلال به عنوان پل ارتباطی بین هلال احمر و محرومان نقش موثری در محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار دارند.

وی بیان کرد: با تاسیس خانه های هلال به دنبال توسعه آموزش های امدادی و فرهنگ سازی در بین اقشار توانمند برای کمک به محرومان هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: عضو گیری برای فعالیت های آموزش همگانی، پاسخگویی به موقع و مناسب در زمان حوادث و مخاطرات، ایجاد بسترهای تاب آوری هرچه بیشتر جوانان از جمله اهداف راه اندازی خانه های هلال به شمار می رود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز