تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸

اسپانیا از ارسال تسلیحات جدید به اوکراین خبر داد

نخست وزیر اسپانیا روز شنبه اعلام کرد که این کشور چهار تانک لئوپارد دیگر، نفربرهای زرهی و یک بیمارستان صحرایی به اوکراین ارسال خواهد کرد.
کد خبر: ۶۷۲۹۱
اسپانیا از ارسال تسلیحات جدید به اوکراین خبر داد
 

به گزارش معاصر , «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا روز شنبه از ارسال تسلیحات جدید به اوکراین خبر داد.

نخست وزیر اسپانیا در سخنانی گفت که اسپانیا قصد دارد چهار تانک لئوپارد دیگر به اوکراین ارسال کند. 

وی در ادامه گفت که این کشور اروپایی درصدد است تا نفربرهای زرهی و یک بیمارستان صحرایی نیز به اوکراین بفرستد.

در شرایطی که آمریکایی‌ها به سرعت کند ضد حملات ادعایی اوکراین علیه روسیه اذعان کرده‌اند، خبر رسیده که کی‌یف از ترس مسکو فرستادن تانک‌های غربی به خط مقدم را به تعویق انداخته است.

به نوشته شبکه «راشاتودی»، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارش روز جمعه (دیروز) خبر داد که اوکراین پس از ناکامی اولیه در دستیابی به اهداف ضد حمله ماه جاری علیه روسیه، از حملات بزرگ به روسیه اجتناب کرده است.

در گزارش این روزنامه آمریکایی تصریح شده است: «فرماندهان اوکراینی تا حد زیادی از اعزام گروه‌های پیاده نظام بزرگ و تانک‌های غربی برای حمله به مواضع روسیه خودداری کرده‌اند».

به ادعای وال استریت ژورنال، این وقفه در انجام عملیات نظامی بزرگ و ارسال تانک‌ها، به اوکراینی‌ها زمان می‌دهد تا از میدان‌های مین روسیه نقشه‌برداری کنند و ساختارهای دفاعی روسیه را با حملات از راه دور (با موشک و پهپاد)، «نرم‌سازی» کنند.

ترس اوکراین از ارسال تانک‌های غربی به خط مقدم جنگ در شرایطی رسانه‌ای شده که «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا روز جمعه (دیروز) تصریح کرد ضدحمله اوکراین به کندی پیش می‌رود. عالی ترین مقام نظامی آمریکا اعلام کرد که تصور می‌کند ضد حمله اوکراین «بسیار دشوار، طولانی و خونین خواهدبود».

در روزهای اخیر، دو مقام غربی و یک مقام ارتش آمریکا به «سی‌ان‌ان» گفته‌ بودند موفقیت‌های ضد حمله اوکراین کمتر از حد انتظار بوده و ارتش روسیه در حال نشان دادن شایستگی‌هایی است که بیشتر از انتظارات ارزیابی‌های غربی بوده است.

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز