تهران ۲۱.۵۱° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹

پایش شکار و صید در شهرستان لامرد با دو دستگاه پهپاد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد از بهره گیری از خدمات دو دستگاه پهباد برای پایش شکار و صید در شهرستان لامرد خبر داد و بیان داشت: استفاده از پهبادها زمینه ای برای رصد دقیق شکار و صید در این شهرستان است.
کد خبر: ۶۷۳۵۰

پایش شکار و صید در شهرستان لامرد با دو دستگاه پهپاد


به گزارش معاصر از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، حمزه برومند فر رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد با تشریح اقدامات انجام شده گفت: به همت دادگستری شهرستان لامرد دو دستگاه پهپاد که برای کشت و پایش های مناطق حفاظت شده این شهرستان خریداری شده است، بعد از تست تحویل انجمن های این شهرستان شد تا بعد از سیر موارد قانونی و رعایت آموزهای مورد نیاز برای پایش و کنترل صید و شکار در مناطق این شهرستان استفاده شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد اضافه کرد: این پهپادها که از نیازهای به روز پایش و کنترل مناطق است و کمک بزرگی برای پایش مناطق در گرمای سوزان تابستانی می‌کند به همت دادگستری شهرستان و با رایزنی دکتر عباسی قاضی محیط زیستی و طبیعت دوست شعبه ۱۰۱ خریداری شده و تحویل مسئول انجمن‌های محیط زیستی این شهرستان شده است.
وی با اشاره به اینکه امروزه تحقیقات ها به صورت وسیع برای استفاده از پهپادها در مناطق محیط زیست در جریان است اضافه کرد : پهپادها به دلیل کوچک بودن مصرف سوخت کم و همچنین کم بودن هزینه مورد نیاز برای ساخت و در عین کارآیی بسیار بالا در موارد پایش و رصد شکار و صید و آتش سوزی ها مورد استفاده قرار می گیرند.
برومند فر افزود: بسیاری از مناطق محیط زیست در کشور اکنون از این فناوری استفاده می کنند به طوری که اکنون بر اساس نوع نیاز در حوزه محیط زیست کاربرد پهپاد و استفاده از این فناوری در زمینه پایش محیط زیست مراقبت از جنگل ها و خطوط انتقال نفت و گاز و شناسایی آلودگی دریا و اقیانوس ها بسیار زیاد شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد ادامه داد : هواپیماهای بدون سرنشین که گاهی با نام سیستم های هوایی با خلبان از راه دور یا پهپاد نیز شناخته می شوند هواپیماهای کوچک بدون خلبان انسانی هستند که سرعت عمل پایش و مراقبت را بالا می برند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز