تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
استاندار البرز:

ضرورت تشدید نظارت ها بر دفاتر مشاور املاک استان البرز

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: تولید مسکن رابطه مستقیمی با کاهش تورم دارد چراکه بخش بالایی از مشکلات اقتصادی و معیشتی خانواده با تامین مسکن حل می شود.
کد خبر: ۶۷۶۴۵

ضرورت تشدید نظارت ها بر دفاتر مشاور املاک استان البرز

 

به گزارش معاصر از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، مجتبی عبداللهی در حاشیه شورای عالی مسکن که روز شنبه 17 تیر ماه 1402 به ریاست آیت الله رییسی رییس جمهور محترم و با حضور استانداران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بر ضرورت تشدید نظارت ها بر دفاتر مشاور املاک و روند معاملات استان تاکید کرد و افزود: اکنون بیش از هزار و 500 بازرسی صورت گرفته و برای 250 دفتر درخواست پلمپ صادر شده و تاکنون 100 دفتر پلمپ شده اند.
وی ادامه داد: بر این اساس استان البرز در رتبه دون نظارت و بازرسی قرار داد که با توجه به تعداد دفاتر و شرایط ویژه استان، باید این نظارت ها افزایش یابد.
عبداللهی گفت: در کنار این امر با اهتمام جدی در تولید مسکن و تعیین بسته های تشویقی برای انبوه سازان بخصوص در جهت نوسازی بافت های فرسوده، درصدد هستیم مسیر خانه دار شدن مردم را تسهیل کنیم.
وی افزود: در این راستا به تعامل ویژه شهرداری ها جهت اختصاص بسته های تشویقی همچون پروانه رایگان و تراکم ساخت برای انبوه سازان و پشتیبانی نظام مهندسی نیاز است.
استاندار البرز گفت: جانمایی و تخصیص اراضی مناسب از سوی راه و شهرسازی برای اجرای نهضت ملی مسکن، حمایت از ساخت مسکن روستایی، کارگری و جدیت در رفع موانع تعاونی های مسکن و راه اندازی تعاونی های جدید نیز در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: برنامه ریزی و راهکارهای لازم اتخاذ شده ولی به یک عزم ویژه برای تحقق اهداف نیاز داریم تا در تمامی ابعاد مسیر خانه دار شدن اقشار مختلف مردم و خاصه افراد کم درآمد توفیق یابیم.
عبداللهی با اشاره به ماموریت ها و مسئولیت هایی که رئیس جمهور محترم برای استانداران و مدیران حوزه تامین مسکن، تعیین کردند، گفت: دغدغه مندی و پیگیری های رئیس جمهور محترم از اهمیت موضوع مسکن و مطالبات مردمی حکایت دارد و باید با تمام توان در جهت نیل به اهداف حرکت کنیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز