تهران ۲۱.۵۱° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳

آغاز جشنواره موسیقی زاگرس‌نشینان درچهارمحال و بختیاری

دوازهمین دوره جشنواره موسیقی استان‌های زاگرس‌نشین ایران از روز سه‌شنبه ۲۰ تیرماه در فرهنگسرای بروجن چهارمحال و بختیاری آغاز شد.
کد خبر: ۶۷۸۵۷

آغاز جشنواره موسیقی زاگرس‌نشینان درچهارمحال و بختیاری

 

به گزارش معاصر,مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت:این جشنواره ۲۰ تا ۲۲ تیرماه با حضور هنرمندان ۱۸ استان کشور برگزار می‌شود.

پیام احمدی افزود: این جشنواره به دلیل شیوع ویروس کرونا چند سال به تعویق افتاد و برگزاری این جشنواره به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی استان با اجرای زنده گروه‌های موسیقی نواحی مختلف و بهره‌مندی تعداد بیشتری از علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

به گفته وی، آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره در ۲ بخش تک‌نوازی و گروه نوازی است، افزود: از بین آثار دریافتی، هفت تک‌نواز در بخش مضرابی، ۶ اثر در بخش مقام‌خوانی و ۶ تک‌نواز در بخش سازهای بادی توانسته‌اند به مرحله نهایی و رقابتی جشنواره راه یابند.

یازدهمین دوره جشنواره موسیقی زاگرس‌نشین کشور ۱۵ شهریورماه سال ۹۷ در شهر بروجن با حضور هنرمندان ۱۷ استان برگزار شد و ۳۲۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که ۸۰ گروه نواز و ۲۴۰ تک نواز بوده که پس از بازبینی ۱۳ گروه نواز و ۳۰ تک نواز به بخش نهایی راه پیدا کردند.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز