تهران ۱۵.۹۹° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸

صنایع کشاورزی فارس با جذب 724 میلیارد تومان برتر کشور شد

تا کنون 1034 واحد صنایع تبدیلی و غذایی در استان فارس احداث و راه اندازی شده است که با ظرفیت جذب ۵ میلیون و ٩٤٩ هزارتنی ماده خام کشاورزی حائز رتبه اول کشور است.
کد خبر: ۶۸۸۵۸


معاصر- مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: زیر بخش صنایع کشاورزی این استان در سال گذشته با جذب بیش از 724 میلیارد تومان تسهیلات برای 82 واحد صنایع تبدیلی و غذایی، رتبه نخست کشور را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمود باصری با اشاره به اینکه رتبه اول صدور مجوز سردخانه و صدور مجوز‌های صنایع کشاورزی در بین استان های کشور نیز به این استان اختصاص یافته است، تصریح کرد: طرح های بهره مند از تسهیلات در حوزه فرآوری و تولید، درجه‌بندی و بسته‌بندی، ذخیره‌سازی و خدمات هستند.

او با بیان اینکه جذب تسهیلات مذکور ضمن راه اندازی واحد های تولیدی زمینه اشتغال 1036 نفر را فراهم کرد است، اضافه کرد: بالغ بر 614 میلیارد تومان از تسهیلات پرداخت شده برای 68 طرح از محل صندوق توسعه ملی تامین و پرداخت شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه 12 طرح از طریق سامانه بهین یاب رونق تولید موفق به جذب اعتبار تسهیلاتی بالغ بر 100 میلیارد تومانی شده اند، اظهار کرد: به دو طرح دیگر نیز از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی 10 میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده است.

باصری با اذعان به اینکه مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس آمادگی کامل جهت همکاری با تمامی سرمایه گذاران در این بخش را دارد، ابراز کرد: صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی یکی از بهترین روش های توسعه اشتغال و افزایش درآمدهای وابسته به کشاورزی در مناطق روستایی است.


وی با تاکید بر اینکه توسعه صنایع مؤثر ترین راهکار برای کاهش حجم ضایعات بخش کشاورزی به شمار می آید، بیان کرد: تا کنون 1034 واحد صنایع تبدیلی و غذایی در استان فارس احداث و راه اندازی شده است که با ظرفیت جذب ۵ میلیون و ٩٤٩ هزارتنی ماده خام کشاورزی حائز رتبه اول کشور است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ظرفیت تولید صنایع کشاورزی این استان را ٤ میلیون و ٦٩۵ هزار تن اعلام کرد و افزود: اشتغالزایی 13 هزار و 730 نفری و امکان فرآوری و نگهداری 38 درصد محصولات کشاورزی تولید شده در این استان از دیگر توانمندی های این زیر بخش است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز