تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰

امام جمعه کرج: ضرورت جهاد علمی و فرهنگی در کنار بسط اخلاق

در زمان حاضر در کنار جهاد علمی و فرهنگی باید بسط اخلاقی و تدبر در قرآن را در جامعه گسترش دهیم که در این میان مساجد باید محور و پرچمدار باشند.
کد خبر: ۶۹۴۹۲

به گزارش معاصر؛ نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به ایام پیش ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می رود مردم ، افراد توانمند و در خور شان نمایندگی را به عرصه این دوره از انتخابات معرفی و تشویق کنند.

امام جمعه کرج: به اعضای شورای نگهبان توصیه می‌کنم در انتخابات پیش رو با اقتدار ارزیابی‌های خود را انجام دهند تا بهترین افراد برای خدمت انتخاب شوند

آیت الله "سید محمد مهدی حسینی همدانی" در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: افراد توانمند شرکت در انتخابات را از دست ندهند و مردم افرادی که می توانند در جایگاه قانونگذاری مثمرثمر واقع شوند را به ورود به این عرصه تشویق کنند.

وی ادامه داد: حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات پیش رو از اهمیت بالایی برای کشور و نظام اسلامی برخوردار است.

تشکر از قوه قضائیه و نمایندگان مجلس

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تشکر و قدردانی از پیگیری نمایندگان مردم البرز در مجلس و اقدام قوه قضائیه برای خارج کردن زندان ها از کرج گفت: انتظار می رود مجموعه ساختمان های زندان های تعطیل شده کرج به مکان های فرهنگی تبدیل شود.

آیت الله حسینی همدانی گفت: امروز استان البرز و شهرستان کرج با کمبود فضاهای فرهنگی فاخر مواجه است و باید این قبیل مکان ها در اختیار فعالیت های فرهنگی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: تخلیه این مکان ها باید بیش از پیش برای مردم منفعت داشته باشد چرا که بارها کاستی های فرهنگی استان البرز را تذکر داده ام.

امام جمعه کرج گفت: از دستگاه های اجرایی انتظار می‌رود در توسعه فضاهای فرهنگی به شهرداری کرج کمک کنند تا کاستی ها در این بخش مرتفع شود.


ضرورت جهاد علمی و فرهنگی در کنار بسط اخلاق

آیت الله حسینی همدانی با تسلیت فرا رسیدن ۲۵ محرم الحرام سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ع) به درس های علمی، اخلاقی، صبر و استقامت آن امام همام اشاره کرد و گفت: امروز ما همان راه، راهبرد و مقاومت امام سجاد (ع) در پیش داریم.

وی تاکید کرد: در زمان حاضر در کنار جهاد علمی و فرهنگی باید بسط اخلاقی و تدبر در قرآن را در جامعه گسترش دهیم که در این میان مساجد باید محور و پرچمدار باشند.

امام جمعه کرج گفت : احیای فرهنگ اهل بیت (ع) لازمه زندگی امروزی است و باید کرسی های قرآنی در مساجد تشکیل شود تا فضای تاریک ناهنجاری ها با تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) از بین برود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: متولیان مساجد باید برای قشرهای مختلف مردم و خانواده ها برنامه های مناسب داشته باشند و این فضاهای نورانی به محل اجتماع مردمی تبدیل شود.

وی تاکید کرد: جذب کودکان ، نوجوانان و جوانان به فضای معنوی مساجد از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند ضمن آنکه باید فضای مساجد را شاداب و سالم نگه داشت که این از وظایف متولیان مساجد است .

خطیب جمعه کرج به یکی دیگر از درس های معنوی امام سجاد (ع) در عرصه مقاومت اشاره کرد و گفت : آن امام همام در ایام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ، دوران سخت اسارت را با عزت و شجاعت سپری کردند.

وی اقدام افتخار آفرین دریادلان ناوگروه ۸۶ ارتش را نمونه ای از شجاعت و مقاومت فرزندان ایران زمین برشمرد و گفت : امروز میوه های مقاومت در جهان خودنمایی می کند چرا که این مقاومت از دوران حکومت رسول خدا (ع) در شعب ابی طالب (ع) و عاشورای حسینی ریشه دارد.

آیت الله حسینی همدانی گفت : مقاومت اسلامی از لبنان ، سوریه ، عراق تا کشمیر ریشه دوانده و با الگو از عاشورای حسینی دامنه آن در حال گسترش است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز تاکید کرد: مقاومت و جهاد اسلامی سبب ضعف و نابودی رژیم غاصب اسرائیل شده و صهیونیست ها در نبرد ۳۳ روزه در مقابل مقاومت لبنان شکست خوردند.

وی با تبریک فرا رسیدن ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان به مهین اسلامی گفت : آزادگان ایرانی نیز در دوران اسارت با روحیه معنوی خود بر سختی های اسارت غلبه کردند و به اسوه های صبر و استقامت تبدیل شدند.

امام جمعه کرج افزود: این عزیزان سخت ترین شکنجه ها در زندان های صدام را تحمل کردند و هرکدام به سفیری برای ایران و انقلاب اسلامی تبدیل شدند.


فاصله دنیای غرب با ارزش های اخلاقی

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به سیره الهی حضرت امام سجاد (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و درس های دینی ائمه (ع) در خصوص فضائل اخلاقی و انسانی گفت : امروز دنیای غرب از ارزش های دینی ، انسانی و اخلاقی فاصله گرفته و به دامان فساد و فحشا سوق داده شده است.

وی ادامه داد: همانطور که در دوران بنی امیه معادلات فرهنگی و سیاسی جامعه تغییر کرد ،امروز نیز دنیای غرب به فضای شهوانی و حیوانی روی آورده است که باید با الگوبرداری از سیره و روش ائمه اطهار (ع) در مقابل این فرهنگ مبتذل غربی ایستاد.

امام جمعه کرج گفت : حکومت های استکباری و فاسد دنیا، مسیر را بر غفلت زدایی می بندند و دوست دارند فحشا گسترش داشته باشد تا انسان روز به روز از خداوند فاصله بگیرد و بر خلاف فطرت انسانی حرکت کند.

وی ادامه داد: امروز آمریکای جنایتکار به عنوان طاغوت اعظم ، بزرگترین فراهم کننده بی بندوباری در جهان است ؛ بیش از ۳۰ میلیون وب سایت مستهجن دارند که باید در مقابل این روش های شیطانی اقدامات موثر فرهنگی و دینی در جامعه اسلامی ترویج داد.

ضرورت صرفه جویی در مصرف آب و برق

آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اوج گرما و برخی مشکلات در بخش انرژی و آب از مردم خواست در مصرف برق و آب صرفه جویی کنند تا فصل گرما با کمترین مشکل پشت سرگذاشته شود.

همچنین میز خدمت شورا و شهرداری کرج امروز در مصلای نماز جمعه کرج پاسخگوی سووالات و درخواست های شهروندان بود.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز