تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

قیمت طلا و سکه امروز روند متفاوتی دارد؛ طلا اندکی کاهشی و انواع سکه نرخ افزایشی دارند. انس و دلار هم امروز صعودی هستند.
کد خبر: ۷۰۲۰۳

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

 

به گزارش معاصر، امروز چهارشنبه اول شهریور قیمت طلا و سکه امامی به دو مسیر متفاوت رفته است. با وجود که طلا همچنان در سطح 2 میلیون و 300 هزار تومانی قرار دارد اما قیمت آن اکنون اندکی روند کاهشی به خود گرفته است. قیمت سکه امامی و بهار آزادی اما روند صعودی دارند. امروز قیمت دلار به کانال 49 هزار تومانی رفته و روند افزایشی به خود گرفته است.  قیمت طلا نیز در بازارهای جهانی در کانال 1900 دلاری، صعودی است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر اندکی روند کاهشی دارد و به دو میلیون و 315 هزار و 400 تومان رسیده است؛ حدود چهار هزار تومان بیشتر از دیروز.

اما آخرین نرخ نقدی سکه امامی در لحظه تنظیم این خبر اندکی صعودی و 28 میلیون و 93 هزار تومان است؛ حدود چهار هزار تومان بیشتر از دیروز. نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز 99 هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به حدود 25 میلیون و 106 هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با 152 هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و 899 هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز امروز 32 هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به دو میلیون و 992 هزار تومان رسیده است. البته حباب سکه بهار آزادی در بعضی از ساعات روز گذشته در کانال سه میلیون تومانی نوسان داشت.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در پنجمین دومین روز هفته، نیم سکه با قیمت 14 میلیون و 900 هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، نسبت به روز گذشته 100 هزار تومان بیشتر است. حباب نیم‌سکه اما با 33 هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، روی سه میلیون و 847 هزار تومان ایستاده است.

 

امروز ربع سکه، با نرخ 9 میلیون و 950 هزار تومان داد و ستد می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر 50 هزار تومان از دیروز بیشتر است. حباب آن اما نسبت به روز گذشته 51 هزار تومان افزایش یافته و روی رقم چهار میلیون و 438 هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی نیز با 50 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و 950 هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه نیز 44 هزار تومان افزایش داشته و به سه میلیون و 230 هزار تومان رسیده است.

افزایش قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا مانند روز گذشته صعودی است و همچنان در کانال 1900 دلاری قرار دارد. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

البته طلای جهانی که این روزها در بازه زمانی یک ماهه روندی کاهشی داشته، حالا هم در 30 روز گذشته حدود 3.4 درصد افت قیمت را تجربه کرده است.

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایشی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود 1,905.14 دلار رسیده، این به معنای افزایش حدود 0.34 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

قیمت دلار امروز به کانال 49 هزار تومانی بازگشته است. روز گذشته نرخ ارز بین دو کانال نوسان داشت اما به نظر می‌رسد شاخص‌های اقتصادی اثر خود را بر تلاش‌های بازارساز برای کنترل قیمت دلار گذاشته است. این موضوع، در کنار روند افزایشی قیمت طلا در بازارهای جهانی، به ویژه انواع سکه اثر گذاشته است.

در یک ماه گذشته محاسبه قیمت دلار حکایت از بازدهی مثبت این اسکناس دارد. در مدت مشابه ماه گذشته قیمت دلار ۴۸ هزار و ۷۰۰ تومان بود و امروز با رقم ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد. این اسکناس طی یک ماه اخیر بازدهی ۱.۲۳ درصدی و افزایش قیمت ۶۰۰ تومانی داشته است. البته باید در نظر داشت رشد آخرین روز مرداد (امروز) در افزایش بازدهی دلار بی‌اثر نیست. همچنین، در یک ماه گذشته فعالان بازار فلز زرد همواره بر بی‌رمقی این بازار تاکید داشتند. به عقیده آنها هر ساله در ماه‌های محرم و صفر بازار طلا در رکودی‌ترین حالت خود قرار دارد و تقاضا به حداقل خود می‌رسد. اما با وجود این، بررسی قیمت در تمام قطعات سکه و طلا حکایت از بازدهی مثبت در این بازار دارد. البته روند افزایشی روز گذشته را نباید نادیده گرفت. در این شرایط به نظر می‌رسد، شاخص‌های اقتصادی در حال اثرگذاری بر روند بازارها از جمله قیمت طلا و سکه هستند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : قیمت طلا سکه دلار
ارسال نظر

آخرین اخبار روز