تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

حمله جدید پهپادی ترکیه به مواضع «قسد» در شمال سوریه

منابع خبری از حمله جدید ترکیه به مواضع شبه نظامیان قسد وابسته به آمریکا در شمال سوریه خبر دادند.
کد خبر: ۷۱۳۸۶

خبرنگار المیادین در سوریه از حمله پهپادی ترکیه به مواضع شبه نظامیان قسد در روستایی در حدفاصل جاده حسکه به تل تمر در شمال سوریه خبر داد.

بر اساس این گزارش، پهپاد ترکیه مقر وابسته به شبه نظامیان قسد وابسته به آمریکا را در روستای مشیرفه الحمه در جاده حسکه به تل تمر هدف قرار داده است.

خبرنگار المیادین اعلام کرد که این حمله تلفاتی هم به همراه داشته است.

روز گذشته هم العربیه اعلام کرد که با تشدید مجدد تنش‌ها میان آنکارا و «پ‌ک‌ک»، نیروهای ترکیه با پهپاد به مواضع قسد در حسکه حمله کردند. در پی حمله پهپادی ترکیه انفجارهایی در یک پادگان نظامی متعلق به قسد در حومه حسکه شنیده شد. طبق این گزارش پس از شنیده شدن صدای انفجار تعدادی آمبولانس به محلی که مورد هدف قرار گرفت، شتافتند. در همین حال برخی اطلاعات از وجود تلفات انسانی در نتیجه این حمله پهپادی حکایت دارد.

حملات قبلی

ماه گذشته دو پهپاد ارتش ترکیه مواضع قسد را در حومه قامشلی در استان الحسکه هدف قرار دادند. نیروهای ترکیه همچنین حملات خود را به مناطق الرقه در شمال شرق ترکیه جایی که تحت کنترل قسد مورد حمایت آمریکا است، تشدید کردند.

حملات پهپادی ترکیه پس از حمله به ساختمانی متعلق به وزارت دفاع ترکیه در آنکارا که «پ‌ک‌ک» مسئولیت آن را به عهده گرفت، صورت می‌گیرد.

مقامات ترکیه قسد را شاخه‌ای از «پ ک ک» می‌دانند اما قسد وابستگی خود به «پ‌ک‌ک» را رد می‌کند. تعداد اعضای قسد حدود ۱۰۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود که در چهار استان سوریه الحسکه، الرقه، دیرالزور و حومه شرقی و شمالی حلب پراکنده شده‌اند. طی سال‌های گذشته، آنکارا بارها مواضع آنها را هدف قرار داده است. مقام‌های ترکیه می‌گویند تصمیم دارند این نیروها را از نزدیکی مرزهای خود به عمق داخل خاک سوریه سوق دهند تا از ارتباط آنها با «پ‌ک‌ک» ترکیه جلوگیری کنند.

انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز