تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
معاون بهداشت وزیر بهداشت :

جلوگیری از هدر رفت آب برای حفظ و توسعه سلامت ضروریست

آب یک نیروی محرکه برای مردم، اقتصاد و طبیعت بوده و اساس غذای ما را تشکیل می‌دهد. رشد جمعیت، شهرنشینی، توسعه اقتصادی و تغییرات آب و هوایی منابع آبی را تحت فشار فزاینده‌ای قرار داده است.
کد خبر: ۷۱۸۱۹

به گزارش معاصر و بنابر اعلام وزارت بهداشت، در متن پیام دکتر حسین فرشیدی با اشاره به شعار «آب غذاست، آب زندگی است، هیچکس را محروم نکنید» آمده است: «همه ما می‌دانیم که آب برای حیات بشر و زمین ضروری است. بیش از ۵۰ درصد وزن بدن ما را  آب تشکیل می‌دهد و حدود ۷۱ درصد از سطح زمین را  آب می‌پوشاند.

آب یک نیروی محرکه برای مردم، اقتصاد و طبیعت بوده و اساس غذای ما را تشکیل می‌دهد. رشد جمعیت، شهرنشینی، توسعه اقتصادی و تغییرات آب و هوایی منابع آبی را تحت فشار فزاینده‌ای قرار داده است. در عین حال، منابع آب شیرین به ازای هر نفر در دهه‌های گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.

امروزه ۴.۲ میلیارد نفر در کشورهایی زندگی می‌کنند که دچار تنش آبی هستند. بنابراین لازم است مواد غذایی و کالاهای ضروری را با آب کمتر تولید کنیم. بدن همه ما به آب کافی نیاز دارد. پس نیاز است که روش استفاده از آن را در زندگی روزمره خود بهبود ببخشیم. باید دقت کنیم آنچه که ما می‌خوریم و نحوه تولید آن غذا بر مصرف آب تأثیر می‌گذارد.

ما می‌توانیم با انتخاب غذاهای محلی، فصلی و تازه، در کمتر هدر دادن آب سهیم باشیم. کاهش ضایعات مواد غذایی و یافتن راه‌های ایمن برای استفاده مجدد از آنها و در عین حال جلوگیری از آلودگی آب می‌توانند راهکارهای موثری برای حفظ بیشتر آب در کشورمان باشند.

بهتر است با مصرف میوه‌ها و سبزیجات فصل که برای تولید به آب کمتری نیاز دارند و همچنین گنجاندن حبوبات در برنامه غذایی خود، هم به سلامت خودمان کمک کنیم و هم در جهت هدر ندادن آب سهیم باشیم.

به امید آن که حیات و زندگی هیچ کسی در کشورمان به خاطر محروم بودن از آب سالم به خطر نیفتد.»

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : آب ضروری طبیعت
ارسال نظر

آخرین اخبار روز