تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

مرزهای رازی خوی و سرو ارومیه تا اطلاع ثانوی بسته است

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از تهیه اطلس امنیتی انتخابات در کشور خبر داد و گفت: این اقدام به منظور کنترل و مدیریت رفتارها و کانون های مشکل زا در جریان انتخابات و شناسایی نقاط آسیب پذیر انجام می شود.
کد خبر: ۷۲۷
اخبار معاصر: حسین ذوالفقاری در حاشیه جلسه شورای تامین استان قزوین نیز با اشاره به اینکه ستاد امنیت انتخاباتی برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است، افزود: در پی این اقدام ستاد امنیت انتخابات در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز تشکیل خواهد شد.

وی اظهارکرد: ما در بحث انتخابات چند کار انجام دادیم که بررسی و برآورد مولفه‌های تاثیرگذار در امنیت انتخابات و تهیه و ابلاغ دستورالعمل امنیت انتخابات به استان‌ها از آن جمله است.

ذوالفقاری ادامه داد: مسائل داخلی و خارجی توسط دستگاه‌های مسئول رصد و تمام موضوعاتی که ممکن است در این رویداد تاثیرگذار باشد پیگیری می‌شود و امیدواریم با توجه به وفاق و همدلی که در کشور وجود دارد و جریانات سیاسی نیز در وضعیت تعادلی قرار دارند، از این جهت مشکل خاصی نداشته باشیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اعلام کرد: مرزهای رازی در حوزه شهرستان خوی و سرو در حوزه شهرستان ارومیه سه روز است که به علت نبود امنیت کافی بسته شده است.

ذوالفقاری با اشاره به تعرضات اخیر به خودروهای ایرانی در مرز ترکیه و نبود نیروهای ترک، گفت: با توافق طرف ترک تمهیداتی اندیشیده شده که آسیبی به هیچکس وارد نشود.

وی با اشاره به مبادلات کالا در مرز توضیح داد: تبادل کالا در مرز تبرچین و بازرگان انجام می‌شود و توصیه می‌کنیم هرگونه تبادل کالا با هماهنگی مقامات مسئول، روزهنگام و پس از تامین امنیت با حضور ماموران ترک ترانزیت شود و کسانی که سفر شخصی نیز دارند تا اطلاع ثانوی با توجه به شرایط کشور ترکیه سفر زمینی نداشته باشند و سفرهای خود را هوایی انجام دهند.

این مسئول در ادامه افزود: عناصر تکفیری داعش در داخل کشور ما تحرکی نداشته‌اند و البته توان تحرک و تهدید علیه امنیت کشور ما را نیز ندارند و البته اوضاع را بطور دقیق کنترل و رصد می‌کنیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: در نشست و هم اندیشی با اعضای شوراهای تامین استان‌ها که تقریبا یکروز کاری طول می‌کشد، بحث‌هایی در خصوص پیشگیری از جرم داریم و مدیریت موضوعات اجتماعی، سیاسی و بحران و همچنین قوانین و مقررات امنیتی شورای امنیت کشور و مسائل روز در این نشست‌ها مطرح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکل خاص امنیتی در استان قزوین وجود ندارد و در برخی از جرائم هم کنترل‌های خوبی صورت گرفته و سرقت‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

ذوالفقاری اضافه کرد: در مجموع می‌توان گفت اقدامات شورای تامین استان در زمینه کنترل جرم موفق بوده و در بخش موضوعاتی که می‌تواند زمینه ساز ناامنی شود، پیشگیری‌های خوبی شده است.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز