تهران ° كمينه °  بیشینه °
۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
هواشناسی اعلام کرد:

روند دمای هوا در استان بوشهر کاهشی شد

روند دمای هوا در استان بوشهر کاهشی شد
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد میزان دما که هفته گذشته به ۴۹ درجه سانتیگراد نیز در برخی از شهرهای این استان رسیده بود از روز گذشته کاهشی شده است.
کد خبر: ۷۸۱۲۲

به گزارش گروه استانی معاصر؛ حسین مستانه کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اظهار کرد: در شبانه روز گذشته بیشترین دما مربوط به شهرهای اهرم و خورموج با ۴۳ درجه سانتیگراد و خنک ترین شهر استان بوشهر نیز برازجان با ۲۸ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

 

وی افزود: بیشترین دمای هوا برای روزجاری مربوط به شهرهای اهرم و خورموج با ۴۳ درجه و کمترین نیز برای شهر جم با ۲۸ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

 

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: باتوجه به نقشه‌های هواشناسی، طی امروز و فردا، بطور غالب در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب، در برخی نقاط به ویژه نواحی شرقی، مرتفع و بخش‌هایی از جنوب استان، احتمال وقوع ناپایداری های موقت جوی بصورت رشد ابرهای همرفتی، وزش تندباد لحظه‌ای، رعد و برق و رگبار پراکنده باران مورد انتظار است.

 

مستانه تصریح کرد: همچنین تا پایان هفته به سبب وزش جریانات جنوبی میزان شرجی و رطوبت هوا در سطح استان از مقادیر بالایی برخوردار خواهد بود.

 

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده وضعیت آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر، در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب در برخی نقاط، به ویژه ارتفاعات شرقی و جنوبی استان وقوع ناپایداری موقت جوی و فردا مه صبحگاهی پیش بینی می شود.

 

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در این مدت جهت وزش باد بطور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

 

مستانه با اشاره به پیش بینی ارتفاع موج دریا بین ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۵:۴۰ ، مد اول ساعت ۱۱:۰۰، جزر دوم ساعت ۱۷:۰۰ و مد دوم ساعت ۲۳:۴۰ خواهد بود.

 

 
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
مصاحبه های معاصر

آخرین اخبار روز