تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶

مردم ما برای انتخاب اصلح نیازی به نصیحت غیرایرانی‌ها ندارند

رئیس‌جمهور گفت: باید با کار، تلاش، جذب سرمایه، تکنولوژی و گشودن بازارهای جدید برای صادرات کالاهای ایرانی، رشد و رونق اقتصادی را برای کشور به ارمغان بیاوریم.
کد خبر: ۹۶۱۴
اخبار معاصر : حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور روز شنبه در همایش «کارگران، آینده اقتصاد ایران» که با حضور کارگران نمونه و نمایندگان تشکل‌های کارگری برگزار شد، با بیان اینکه دولت یازدهم  از ابتدای فعالیت، همه توان و تلاش خود برای رفع تحریم‌های ظالمانه و احقاق حقوق مسلم ملت ایران در صحنه جهانی به کار گرفت، گفت: تلاش دولت تبدیل ایران‌هراسی به ایران‌ستایی و ارائه چهره واقعی مردم ایران برای جهانیان بود تا به این ترتیب دروازه صادرات کالاهای ایرانی  نیز به‌روی جهانیان گشوده و امکانات مورد نیاز و مواد اولیه هم بدون پیچ و خم‌های نابجای تحریم وارد کشور شود.

وی افزود: دولت کوشید فضایی را ایجاد کند تا محصولات ارزان‌تر و قابل رقابت‌تر با تولیدات جهانی در کشور تولید شود تا به این ترتیب، زمینه اشتغال برای جوانان فراهم و امنیت شغلی برای کارگران تضمین شود.

رئیس‌جمهور همگان را به تلاش برای بهره گیری از فرصت‌های برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و آغاز «برجام2» با هدف رونق اقتصادی و وحدت و انسجام بیشتر در کشور فرا خواند و تأکید کرد: باید با کار، تلاش، جذب سرمایه، تکنولوژی و گشودن بازارهای جدید برای صادرات کالاهای ایرانی، رشد و رونق اقتصادی را برای کشور به ارمغان بیاوریم.

روحانی با تأکید بر اینکه برداشتن مشکلات از پیش پای مردم، وعده دولت یازدهم به مردم بود، گفت: ما می‌خواستیم کالای ایرانی بدون مشکلات تحریم به بازارهای جهانی صادر شود و توانستیم خطر ریسک را برای صادرکنندگان، کاهش دهیم.

وی اظهار داشت: آنچه در برجام به انجام رسید این بود که زمینه فعالیت و کار در کشور فراهم و دیوارهای نابجای تحریم برداشته شده است و امروز نوبت حضور و تلاش کارگران و کارآفرینان است تا دست به دست یکدیگر داده و در مسیر رونق اقتصادی و ایجاد وحدت و انسجام در کشور، برجام دوم را آغاز کند.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه همه باید در مسیر اشتغال جوانان تلاش کنند، گفت: باید به‌گونه‌ای کار کنیم تا کارگران نه‌تنها نسبت به امنیت شغلی خود، بلکه نسبت به اشتغال فرزندان خود نیز مطمئن باشند.

روحانی راه ایجاد رونق اقتصادی در کشور و افزایش تولید را در کار، فعالیت، سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی دانست و افزود: باید فرصتی را ایجاد کنیم تا در آن همه سرمایه‌های داخلی و خارجی در کشور مشغول به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به اینکه باید سرمایه و تکنولوژی به کشور وارد شود تا فضای کار و فعالیت برای کارگر ایرانی فراهم شود، افزود: دولت امروز زمینه این کار را فراهم کرده و همه باید با درک واقعیت شرایط امروز در مسیر رشد و پیشرفت کشور، تلاش کنند.

روحانی با بیان اینکه امروز تهدیدها به فرصت تبدیل شده و آنهایی که از نام ایران ترس داشته و برای فاصله گرفتن از ایران و ایرانی با هم رقابت می‌کردند، امروز برای نزدیک شدن به ایران و حضور و سرمایه‌گذاری در کشورمان مسابقه دارند، گفت: تجربه سال‌های پیش نشان داد که نفت بشکه‌ای 147 دلار نمی‌تواند مشکل اشتغال و رفاه مردم را حل کند و این در حالی است که امروز دولت کشور را با نفت حدود 30 دلاری نیز اداره می‌کند، اما در این شرایط همه ملت با وحدت و اتحاد در سال همزبانی دولت و ملت کنار یکدیگر قرار دارند.

رئیس‌جمهور با تأکید بر "می‌توانیم بدون اتکا به نفت و با کار و فعالیت و صادرات کالای غیرنفتی، کشور را اداره و رونق اقتصادی ایجاد کنیم" افزود: ما در شرایط سخت اقتصادی، فضای لازم را برای سلامت مردم در سراسر کشور فراهم کردیم و با کاهش هزینه‌های سنگین بیمارستانی، همه مردم را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دادیم.

دکتر روحانی افزود: دولت طی سه سال گذشته در تنظیم لایحه بودجه به‌گونه‌ای عمل کرده که اضافه حقوق کارمندان و کارگران برای اولین بار از تورم سالانه در کشور بیشتر باشد و حقوق کارگران بازنشسته در طول این سه سال حدود 65 درصد افزایش یافته است.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه دولت همه توان و تلاش خود را برای رفاه کارگران شاغل و بازنشسته به کار خواهد گرفت، بر عدم تضییع حقوق کارگران زن در شرایط مساوی کار با مردان تأکید کرد و افزود: امروز در کشور شرایطی داریم که می‌توانیم با کار و تلاش و جذب سرمایه و تکنولوژی، رشد و شکوفایی و رونق اقتصادی و پیشرفت را در کشور شاهد باشیم.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با دعوت از ملت ایران برای حضوری پرشور، پای صندوق آرا در هفتم اسفند، گفت: باید کسانی را انتخاب کنیم که دغدغه آنان، رونق اقتصادی و اشتغال جوانان بوده و به فکر رشد صادرات غیرنفتی و رشد اقتصادی کشور باشند و قدرت مبارزه با رکود را داشته و به‌تعبیر رهبر معظم انقلاب، دلبسته انقلاب و دلباخته ملت باشند و از توطئه‌های دشمن آگاهی داشته باشند.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه ملت ایران اجازه نخواهد داد تا کلام رهبری، روی زمین بماند و کنار دولت و سایر مسئولین در سال همدلی، همزبانی، همفکری و همکاری دولت و ملت با هم‌رأیی کنار صندوق آراء خواهند رفت، خاطرنشان کرد: هرچه فاصله‌ها کمتر و اتحاد و انسجام بین قوا بیشتر باشد، شرایط بهتری برای پیشرفت کشور رقم خواهد خورد.

روحانی اظهار داشت: باید نمایندگانی انتخاب شوند که به‌دنبال منافع و مصالح ملی بوده و ریل‌گذار حرکت دولت و ملت در مسیر پیشرفت باشند.

وی با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: باید نمایندگانی را برای خبرگان رهبری انتخاب کنیم، تا در روز مبادا بهترین فرد را برای مسئولیت خطیر رهبری انتخاب کنند.

رئیس‌جمهور با ابراز "باید قدر وحدت، همدلی، انسجام و امنیت در کشور را دانسته و آگاه باشیم که اگر در این فرصت همه تلاش خود را به کار گیریم، کشور در مسیر پیشرفت و تعالی قرار خواهد گرفت" ادامه داد: هرچه تا امروز در کشور به دست آمده به‌واسطه مشارکت، حمایت و حضور مردم در صحنه‌های مختلف بوده است. اگر مذاکره‌کنندگان کشور به‌عنوان نماینده ملت ایران، توانسته‌اند اهداف ملی را در برابر قدرت‌های بزرگ به تحقق برسانند، تنها به‌خاطر حمایت‌های رهبری و ملت عزیز ایران بوده است.

روحانی با اشاره به اینکه مردم به‌فرموده رهبر معظم انقلاب، صاحب کشور هستند، افزود: دولت و مجلس با رأی ملت انتخاب شدند و انتخابات کشور به مردم تعلق دارد، ما نیازی به نصیحت هیچ غیرایرانی نداریم، چرا که مردم ما آگاه و بیدار بوده و مصالح خود را به‌خوبی تشخیص می‌دهند و مطمئناً اصلح‌ترین افراد را از بین کاندیداها انتخاب خواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه هفتم اسفند باید روز نشاط ملت ایران باشد، اظهار امیدواری کرد، وزارت کشور و شورای نگهبان زمان لازم را برای حضور همه واجدین شرایط پای صندوق‌های رأی در نظر بگیرند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: امروز همه چشم‌ها و از جمله چشمان قدرت‌های جهانی و کشورهای منطقه به هفتم اسفند و صندوق آرا در ایران دوخته شده است.

روحانی با بیان "امید ما به وحدت و انسجام ملی و همدلی مردم است" خاطرنشان کرد: مشارکت گسترده و پرشور مردم، راه را برای رونق اقتصادی، جذب سرمایه و فعالیت جوانان فراهم می‌کند.

پیش از سخنان رییس‌ جمهوری نماینده تشکیلات کارگری و رییس اتحاد پیشکسوتان کارگران کشور، در سخنانی به بیان دغدغه‌ها و مشکلات جامعه کارگری کشور پرداختند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز