تهران ۱۸.۷۳° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰

بازگشت جالب نکونام به لیگ برتر/چهل‌ودومین گل لیگ‌برتری‌ نکو

جواد نکونام در دیدار پنجشنبه سایپا برابر راه‌آهن گل دوم خودروسازان را زد تا بازگشتی جالب توجه را به لیگ‌برتر داشته باشد.
کد خبر: ۱۲۳

به گزارش اخبار معاصر، جواد نکونام در نخستین بازی خود با پیراهن سایپا در لیگ پانزدهم موفق به گلزنی شد تا پس از 21 ماه دوباره نامش به عنوان یک گلزن در لیگ برتر ایران ثبت شود.

کاپیتان سابق تیم‌ملی پس از ترک فوتبال ایران در اواسط لیگ سیزدهم، دوباره به لیگ‌برتر برگشت تا در 34سالگی برای چهل‌ودومین بار در این لیگ گلزنی کند.

شماره 6 این فصل سایپا اولین‌بار در لیگ‌ نخست لیگ‌برتر با پیراهن پاس گلزنی را چهار مرتبه تجربه کرد و پس از آن چهار فصل دیگر پاسی ماند تا راهی امارات و سپس اسپانیا شود. بازگشت کاپیتان نکو به فوتبال ایران با پوشیدن پیراهن تیم محبوبش استقلال در لیگ دوازدهم توام شد و مشکلاتی که به وجود آمد. با تمام این اوصاف پنجشنبه‌ای که گذشت برای نکونام حس و حال دیگری داشت.

* زدن 33گل ایرانی پیش از فتح‌ دروازه کاسیاس

جواد نکونام طی ادوار اول تا پنجم لیگ‌برتر طی 112 بازی با پیراهن پاس 33گل به ثمر رساند.

نکو پس از آن- اواسط لیگ پنجم- راهی الوحده امارات و سپس الشارجه شد.

اینکه جواد در لالیگا طی شش فصل، 25گل برای اوساسونا زد یک نکته است و اینکه سال2009 موفق شد دروازه رئال و ایکر کاسیاس را باز کند، نکته‌ای دیگر.

نکونام آن فصل 9گل برای اوساسونا در لالیگا به ثمر رساند تا بهترین سال فوتبالی‌اش در اروپا را پشت سر بگذارد.

* 8 گل آبی

جواد نکونام ابتدای لیگ دوازدهم دوباره به فوتبال ایران بازگشت. شماره شش محبوب کی‌روش بالاخره به آرزوی دوران نوجوانی‌اش جامه عمل پوشاند. جواد به استقلال پیوست تا در 27بازی از 30مسابقه فصل انتخاب اول امیر قلعه‌نویی- در میانه میدان- باشد. نکونام هم طی 1530دقیقه پنج گل به ثمر رساند.

شماره شش استقلال در لیگ سیزدهم 17بازی دیگر با پیراهن استقلال انجام داد تا پس از آن رابطه‌اش با کادر فنی شکرآب شود. جواد در نهایت سه گل دیگر برای آبی‌ها- در لیگ13- زد و رفت تا تعداد گل‌های لیگ‌برتری‌اش برای استقلال به عدد8 برسد.

2سال و 3ماه و 27روز گذشت

نکونام در لیگ دوازدهم برای استقلال پنج گل زد تا از عوامل کاملا تاثیرگذار در قهرمانی آبی‌ها باشد.

جواد در هفته‌های شانزدهم و بیست‌وششم به فولاد و فجر از روی نقطه پنالتی گل زد. بعد نوبت به تراکتورسازی رسید تا در ایستگاه29 لیگ دروازه‌اش برابر ضربه جواد باز شود. کاپیتان وقت تیم‌ملی فوتبال جمعه 23فروردین‌ماه سال92 به گسترش‌ دیگر تیم تبریزی لیگ گل زد.

آن روز استقلال با گل‌های جواد(28) و آندره کاماچو(44) گسترش را برد. در واقع دو سال و سه ماه و 27روز قبل نکونام آخرین گلش در لیگ‌برتر ایران را نه از روی نقطه پنالتی که در جریان بازی زد. نکو در ایستگاه33 لیگ12 یک گل حساس هم به فولاد زد. جواد از روی نقطه پنالتی(19) به تیم حسین فرکی گل زد تا سند قهرمانی استقلال و ناکامی فولاد زودتر از موعد امضا شود.

هت‌تریک پنالتی

کاپیتان اسبق تیم‌ملی در لیگ سیزدهم 17بازی برای ارتش آبی انجام داد تا سه گل از روی نقطه پنالتی وارد دروازه فجر(هفته سوم)، راه‌آهن(هفته ششم) و فولاد(هفته چهاردهم) کند.

نکونام آخرین گلش در لیگ برتر ایران را برابر فولاد جمعه سوم آبان‌ماه 1392 یعنی یک‌سال و 9ماه و دو هفته قبل به ثمر رساند تا در به ثمر رساندن ضربات پنالتی هت‌تریک کرده باشد.

جواد در دیدار پنجشنبه سایپا برابر راه‌آهن در دقیقه70 گل دوم خودروسازان را زد تا بازگشتی جالب توجه را به لیگ‌برتر داشته باشد.

این اولین گل جواد در لیگ‌15 طی انجام تنها 32دقیقه بازی برای سایپا بود. به این ترتیب نکونام بعد از رویاندن 41گل درون دروازه رقبای پاس(33) و استقلال(8) حالا چشم به افزایش رکورد گل‌های لیگ‌برتری خود دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: مشرق
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز